پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

برنامه اردوی تیم ملی کاراته پاکستان در ایران/استفاده از تجربیات کاراته‌کاهای ایرانی

تیم ملی کاراته پاکستان که در تکاپوی حضور در مسابقات آسیایی هانگژو چین است تدارک سفر به جمهوری اسلامی ایران برای اردو چهار هفته‌ای و تور تمرینی را دیده و در تلاش است تا با بهره مندی از تجربیات کاراته کاهای ایرانی بتواند جایگاه خود را در سطح ملی و آسیایی بهبود ببخشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته و به نقل از ایرنا، فدراسیون کاراته پاکستان تور چهار هفته‌ای اعضای تیم ملی و کادر ورزشی آن به ایران را نهایی کرده و قرار است جهت آمادگی در مسابقات آسیایی هانگژو «احمد صافی» سرمربی سابق تیم ملی ایران که سابقه سرمربگیری در سطح ملی در کشورهای مختلف از جمله پاکستان را نیز داشته، را به عنوان سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته پاکستان به خدمت بگیرد.

در همین خصوص «محمد جهانگیر» رئیس فدراسیون کاراته پاکستان در لاهور طی گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: این فدراسیون تور تمرینی چهار هفته‌ای خود در ایران برای تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی را نهایی کرده و به مدت دو ماه احمد صافی سرمربی ایرانی را نیز در اختیار گرفته است.

وی اظهار داشت: احمد صافی نه تنها در تور تمرینی ایران هدایت تیم پاکستان را بر عهده خواهد داشت، بلکه در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که از اول مهر تا ۱۶ مهرماه در هانگژو چین برگزار می‌شود، نیز همراه تیم ملی پاکستان خواهد بود.

رئیس فدراسیون کاراته پاکستان با تاکید بر نقش مهم ایران در بهبود جایگاه ورزش کاراته در پاکستان افزود: اعضای تیم ملی این کشور دهم شهریور عازم ایران می‌شود و پس از اردو چهار هفته‌ای، ششم مهر به پاکستان برمی گردند.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک فدراسیون کاراته پاکستان با ریاست و مسوولان فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما به حضور موثر خود در مسابقات آسیایی زیر نظر سرمربی ایرانی بسیار امیدواریم و معتقدیم که بدون استفاده از تجربیات ایران نمی‌توانیم به نتیجه‌ای در حوزه کاراته برسیم.

محمد جهانگیر تاکید کرد: اردوی ایران همیشه برای تیم پاکستان مفید بوده و نقش مهمی در ارتقای عملکرد و کسب مدال‌های برای بازیکنان ما داشته است.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه مسلمان و برادر نه تنها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و صنعتی با یکدیگر همکاری دارند، بلکه این همکاری‌ها در عرصه ورزش نیز افزایش یافته است.

ورزش به عنوان مولفه‌ای در مسیر معرفی ایران در سطح بین المللی همواره مورد توجه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است به همین دلیل ورزشکاران ایرانی با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی و حمایت نظام توانسته‌اند با حضور در عرصه‌های مهم ورزشی در سطح بین الملل موفقیت‌های بزرگی به دست آورند.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.