شاهین: برای ما بهتر بود در آسیایی شرکت کنیم/قول مدال نمی‌دهم

سرمربی تیم کاتای آذربایجان شرقی تاکید کرد که برای تیم ما بهتر بود در قهرمانی آسیا حضور داشته باشد، اما تیم اراک ابتدا در این خصوص تصمیم گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ احد شاهین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تصمیم فدراسیون کاراته برای اعزام تیم آذریایجان شرقی به مسابقات نخستین دوره جام‌جهانی کاراته اظهار داشت: به هر حال تابع تصمیم فدراسیون بودیم. در انتخابی کاتا قبل از مسابقات قهرمانی آسیا تصمیم بر این شد که یک تیم به آسیا اعزام شود و یک تیم نیز به مسابقات جام‌جهانی برود. تیم تبریز نیز پیش از این سهمیه مسابقات جام‌جهانی را درمسابقات جهانی مجارستان کسب کرده بود و با توجه به این موضوع نظر فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی اعزام تیم تبریز به مسابقات بود.

وی تصریح کرد: در روز انتخابی اتفاقاتی افتاد و در حالی که قرار بود ۵ کاتا اجرا شود، تیم اراک اعلام کرد آماده بیشتر از ۳ کاتا نیست و بر همین اساس مدیرفنی تیم ملی بیشتر مصمم به اعزام تیم تبریز شد و آن روز این تصمیم گرفته شد. در چند روز گذشته نیز فدراسیون رسماً این موضوع را اعلام کرد و ما نیز تابع هستیم. اگر فدراسیون تصمیم به اعزام اراک می‌گرفت نیز احترام می‌گذاشتیم و مشکل خاصی نبود. فدراسیون روی تیم اراک ۸،۹ سال سرمایه‌گذاری کرده است و آنها نیز زحمات زیادی برای کاتا کشیدند.

“نکوفر مدیرفنی تیم ملی کاتا اعلام کرده است که در روز انتخابی به تمام تیم‌ها اعلام شده است که تیم نخست به قهرمانی آسیا و تیم دوم انتخابی به جام‌جهانی اعزام خواهد شد.” وی در خصوص این صحبت‌ها عنوان کرد: فکر نکنم منظور استاد نکوفر این بود که تیم بازنده به مسابقات جام‌جهانی برود. تصمیم بر این شد که اگر تیم تبریز با ۳ کاتا بازنده شد به مسابقات جام‌جهانی برود؛ چرا که تیم اراک ۲ کاتا کم داشت و آماده بیشتر از ۳ کاتا نبودند.

شاهین تصریح کرد: طبیعتاً اگر ۲ کاتای دیگر اجرا می‌شد و امتیازات به تیم تبریز تعلق می‌گرفت، ما برنده می‌شدیم. شاید منظور ایشان این بوده است که نتوانسته منظورش را دقیق برساند. در روز انتخابی قرار شد یک تیم به آسیایی و یک تیم به جام‌جهانی اعزام شود و تصمیم استان مرکزی نیز حضور در مسابقات آسیایی بود و آنها دوست داشتند در این رویداد حضور داشته باشند. حتی انتخاب ابتدایی نیز با آنها بود.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت انتخاب تیم استان مرکزی برای حضور در مسابقات جام‌جهانی مخالفتی با درخواست آنها نمی‌شد، گفت: طبیعتاً باید تیم اراک به جام‌جهانی می‌رفت و تیم تبریز به آسیایی اعزام می‌شد. تیم اراک چندین سال است که در صحنه‌های جهانی و آسیایی حضور داشته است، اما تیم تبریز تیم جوانی است و قطعاً حضور ما در مسابقات آسیایی نیز بهتر بود.

ملی‌پوش سابق کاتای ایران در خصوص شرایط تیم تبریز برای مسابقات ‌جام‌جهانی عنوان کرد: برای حضور در مسابقات برون مرزی نیاز به مسابقات تدارکاتی است، اما ما تمرینات بدنسازی و آمادگی را انجام دادیم. امیدوارم در مدت زمان کمتر از یک ماه باقی مانده تیم را به اوج برسانیم و بتوانیم نتیجه مطلوب و در شان ایران را در نخستین دوره جام‌جهانی کسب کنیم.

شاهین در خصوص پتانسیل تیم تبریز برای موفقیت در رویدادهای آینده گفت: اکثریت اولین مدال‌ها در کاتا را تبریز کسب کرده است. اولین و آخرین مدال طلای کاتای تیمی را ما در سال ۲۰۱۲ ازبکستان در حضور ژاپن که همان سال قهرمان جهان شد و اندونزی، مالزی و کره‌جنوبی کسب کردیم. موفقیت در کاتا نیاز به زمان دارد و با چند ماه نمی‌توان نتیجه گرفت. کاتا نیاز به تمرینات زیاد و پیوسته دارد تا نتیجه کسب شود. کاتای ایران نیز پتانسیل بیشتری دارد و تبریز نیز همیشه توانایی خود را نشان داده است و از علم، فن و ۴۰ سال تجربه برخوردار است. اگر دو، سه سال به این تیم فرصت داده شود باز هم بهترین مدال‌ها برای ایران کسب خواهد شد.

مربی تیم بیمه تعاون در خصوص شکست کاتای تیمی(تیم تبریز) مقابل اراک در رقابت‌های سوپر لیگ گفت: از نظر من تیم اراک که در قالب دانشگاه آزاد در مسابقات حضور داشت، چند مورد بی‌تعادلی داشت و حتی در اجرای بونکای خود یکسری ایرادات داشت. باید از داوران پرسید دلیل اعلام رای برتری به سود این تیم چه بوده است. ما با کاتای بونکای خود در انتخابی تیم ملی مقابل اراک به برتری رسیدیم. به عنوان رقیب همیشه تیم اراک را تشویق کردیم. مسابقه جای خود را دارد، اما دوستی‌ها باید باقی بماند تا برای توسعه و پیشرفت این رشته تلاش کنیم. فارغ از نتیجه داوری ایران باید بتوانیم در میادین بین‌المللی اسم ایران را بالا ببریم.

وی در خصوص توقع کسب مدال از تیم تبریز در مسابقات جام‌جهانی گفت: چند سال از کاتای دنیا عقب ماندیم و جای کاتای کشور را از دست دادیم. بازپس گیری دوباره این جایگاه هزینه و زحمت خواهد داشت. برای مدال در مسابقات جام‌جهانی قولی نمی‌دهیم، اما تمام تلاش خود را برای بهترین نتیجه انجام خواهیم داد. اصلاً برای باخت در مسابقات شرکت نمی‌کنیم و حتماً در اسپانیا برای خیلی تیم‌ها تهدید خواهیم بود.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.