پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

نصراللهی: از نداشتن اسپانسر ضربه خورده‌ایم/ «پگاه زنگنه» به تیم ملی کاراته برمی‌گردد  

رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه به خط خوردن پگاه زنگنه از کادر فنی تیم ملی کاراته بانوان در ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: خانم زنگنه قطعا به کادر فنی تیم ملی بازخواهد گشت.  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته و به نقل از ایسنا، سعید نصراللهی در جمع خبرنگاران، با اشاره به روند رو به رشد کاراته کرمانشاه در سالهای اخیر، اظهارکرد: امروز کرمانشاه با تلاش پیشکسوتان، مربیان، قهرمانان و ورزشکاران این رشته به یکی از قطب های کاراته کشور تبدیل شده است.

وی افزود: در تمام مسابقات بین المللی، آسیایی و جهانی که در این رشته برگزار می شود، کرمانشاه حتما نماینده ای دارد که نشان می دهد جایگاه قدرتمندی در این رشته  داریم.

رئیس هیات کاراته کرمانشاه تصریح کرد: امسال برای مسابقات جهانی کاراته در مجارستان از پنج وزن آقایان، در سه وزن ورزشکاران کرمانشاه(علی مسکینی، مهدی خدابخشی و امیررضا برزویی) بودند، یعنی ۶۰ درصد از تیم ملی کشورمان در این مسابقات را قهرمانان کرمانشاهی تشکیل می دادند.  

وی ادامه داد: در بخش بانوان هم آتوسا گلشاد نژاد به عنوان کاراته کا و پگاه زنگنه را در کادر فنی تیم ملی در سالجاری داشته ایم.

نصراللهی در ادامه به برگزاری مسابقات لیگ برتر کاراته وان پاریس ۲۰۲۴ ( پریمیر لیگ) در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: در این رقابت ها که بین ۳۲ نفر اول دنیا در هر وزن برگزار شد، نمایندگان کشورمان سه مدال گرفتند که دو مدال آن متعلق به ورزشکاران کرمانشاهی بود.

به گفته این مسئول، آتوساگلشاد نژاد در بخش بانوان و علی مسکینی در بخش آقایان دو مدال از سه مدال کشورمان را در این مسابقات کسب کردند.

رئیس هیات کاراته استان در ادامه به در پیش بودن مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در اسفندماه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم هم در بخش ورزشکاران و هم در بخش کادر فنی از کرمانشاه نمایندگانی در تیم ملی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برنامه ریزی برای ساماندهی سبک های غیرکنترلی کاراته در کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فدراسیون بنا دارد برای سال آینده با نظم بخشی به فعالیت سبک های غیرکنترلی تیم ملی آن را هم تشکیل دهد، ما نیز در کرمانشاه سازماندهی آنها را آغاز کرده ایم.

نصراللهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ سبک غیرکنترلی فعال را در  استان داریم که به منظور ساماندهی آنها برگزاری مسابقات آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص خط خوردن پگاه زنگنه از کادر فنی تیم ملی کاراته بانوان پس از اختلاف با سرمربی تیم ملی هم گفت: وجود اختلاف سلیقه در هر کادر فنی طبیعی است و ما این مسئله را در تیم ملی کاراته بانوان هم داشتیم که متاسفانه منجر به کنار گذاشته شدن سرمربی و خانم زنگنه به عنوان مربی از تیم ملی شد.

رئیس هیات کاراته کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به اینکه مسابقات آسیایی کاراته را در پیش داریم، قطعا خانم زنگنه باز هم به تیم ملی کاراته باز خواهد گشت.

وی در ادامه در خصوص مشکلات نبود اسپانسر در کاراته کرمانشاه و عدم شرکت تیمی از استان در رقابت‌های لیگی هم اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه کاراته کرمانشاه قطب این رشته در کشور محسوب می شود، اما در سالهای گذشته نبود اسپانسر آسیب‌های زیادی را به این رشته وارد کرده، به گونه‌ای که نتوانسته ایم در رقابت های لیگی شرکت کنیم.

نصراللهی با بیان اینکه رایزنی هایی را برای جذب اسپانسر در کاراته کرمانشاه داشته، افزود: با توجه به اینکه در شرکت گاز کرمانشاه شاغل هستم، باشگاه این شرکت را به ثبت رسانده ایم و در حال رایزنی با وزارتخانه هستیم تا مجوز فعالیت چند رشته از جمله کاراته را در این باشگاه داشته باشیم.

وی یادآورشد: در صورت موافقت وزارتخانه می توانیم در رقابت های لیگ کاراته هم شرکت داشته باشیم.

رئیس هیات کاراته کرمانشاه در ادامه در خصوص آمار ورزشکاران بیمه شده این رشته هم گفت: در سامانه فدراسیون تعداد ورزشکاران کرمانشاهی این رشته حدود ۱۱ هزار نفر است، اما در آمار هیات پزشکی ورزشی استان حدود ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته داریم.

به گفته این مسئول، پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد ورزشکاران سازمان یافته رشته کاراته در کرمانشاه به حدود ۷ هزار نفر برسد.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.