پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

شهگل: امیدوارم کاراته جزو رشته‌های المپیک ۲۰۲۸ قرار بگیرد

قهرمان آسیا و دارنده برنز لیگ جهانی کاراته گفت: امیدوارم این رشته جزو رشته‌های المپیک ۲۰۲۸ آمریکا قرار بگیرد.

 ایرنا، مهدی شهگل اولین ملی پوش تاریخ کاراته همدان نیز به شمار می‌رود که اوایل دهه ۹۰ به تیم ملی دعوت شد و در رده‌های سنی مختلف ده‌ها نشان قهرمانی در میادین ملی و بین‌المللی را کسب کرد.

فرزند الله کرم شهگل مربی مطرح و سازنده کاراته کشور که همه افتخارات خود را در دیار هگمتانه و در ویترین تاریخ ورزش استان همدان به ثبت رسانده است.

مهدی شهگل پرافتخارترین کاراته کا تاریخ ورزش همدان به شمار می‌رود و اکنون در تلاش برای کسب سهمیه حضور در مسابقات آسیایی و جهانی ۲۰۲۴ است.
رویای شهگل حضور در المپیک است، رویدادی که در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس رشته کاراته را در خود ندارد و ورزشکاران این رشته امیدوار به بازگشت خود به این بازی‌ها در المپیک ۲۰۲۸ آمریکا هستند.

کاراته برای نخستین بار در المپیک ۲۰۲۰ توکیو وارد صحنه رقابت شد و سجاد گنج زاده نخستین ورزشکار ایرانی بود که توانست طلای المپیک را در این رشته کسب کند و سپس با تصمیم سران کمیته بین‌المللی المپیک، ورزش کاراته از این رویداد حذف شد.

مهدی شهگل در گفت وگو باخبرنگار ایرنا از رویاهای خود می‌گوید، از ۲ مرحله حساس باقی مانده از انتخابی تیم ملی جهت حضور در مسابقات آسیایی و جهانی و آخرین وضعیت آمادگی خود.
گفت وگو با این قهرمان آسیایی را بخوانید:

*آخرین وضعیت خود را توضیح می‌دهید:
شهگل: 
مرحله سوم انتخابی تیم ملی کاراته آقایان ٢١ خرداد ماه در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار می‌شود و برای حضور قدرتمند در این مرحله آماده می‌شوم.

*این انتخابی برای اعزام به چه مسابقاتی است؟
شهگل: 
این انتخابی برای اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی بخش کومیته است و بهترین‌ها در آن حضور دارند.

*شرایط این مرحله چطور است؟
شهگل:
 ️ورزشکاران در این مرحله در جدول دو حذفی و با دو کیلو ارفاق وزن به رقابت خواهند پرداخت و در منهای ۷۵ کیلوگرم به میدان می‌روم.

در مرحله قبلی به تشخیص کادر فنی معاف شدم اما این مرحله باید مبارزه کنم.

* حریفان شما در این مرحله؟
شهگل:
 مرتضی نعمتی از قم، سامان عدالتی از البرز، حامد اکبری علایی از مازندران، بهمن عسگری از قزوین و علیرضا حیدری از مرکزی حریفانم در این مرحله هستند.

* اما شما بارها با این نفرات مبارزه و پیروز شده بودید؟
شهگل:
 همینطور است. آخرین بار هم در مسابقات قهرمانی کشور که ماه قبل برگزار شد و مرحله نخست انتخابی تیم ملی بود، در این وزن قهرمان شدم.

* چقدر امید به قهرمانی دارید؟
شهگل: 
فقط به قهرمانی فکر می‌کنم. می‌خواهم باردیگر مسابقات آسیایی را تجربه کنم ضمن اینکه پاییز امسال رقابت‌های جهانی را هم در پیش دارم.

همه روزه تمرین می‌کنم و البته باتوجه به نزدیکی زمان مسابقات تمرینات خود را سبک کرده‌ام تا آسیب دیدگی و مصدومیت نداشته باشم.

* جای کاراته در المپیک ۲۰۲۴ خالی است؟
شهگل:
 به نظرم این مساله یکی از اتفاق‌های ناخوشایند ورزش دنیا است.

کاراته از محبوبیت و طرفداران پرشماری برخوردار است و حیف بود که از المپیک حذف شد، ۲۰۲۰ توکیو اوج هیجان کاراته در المپیک بود.

* به نظرت این رشته بازهم المپیکی می‌شود؟
شهگل:
 همه امیدوارند که در المپیک ۲۰۲۸ بازهم شاهد بازگشت کاراته به این رویداد باشیم.

ما هم باتوجه به رایزنی‌های مقامات فدراسیون جهانی کاراته برای تجدیدنظر در تصمیم گیری‌ها و حضور دوباره کاراته در المپیک، با انگیزه دوچندان کار می‌کنیم.
امیدوارم کاراته جزو رشته‌های المپیک ۲۰۲۸ قرار بگیرد چرا که آرزوی هر ورزشکارای حضور در این رویداد است.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.