پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

مربی کاراته همدان: شیوه انتخابی تیم ملی نیازمند اصلاح است

مربی و دبیر هیات کاراته استان همدان با بیان اینکه در چرخه انتخابی تیم ملی بهتر بود نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور در مراحل بالاتر به میدان بروند گفت: شیوه انتخابی در این رشته ورزشی نیازمند اصلاح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ الله کرم شهگل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در چرخه انتخابی تیم ملی توجهی به این موضوع نشد تا عناوین کسب شده بازیکنان کم ارزش شود.

وی اضافه کرد: وقتی قهرمان مسابقات کشوری که مرحله نخست انتخابی تیم ملی به شمار می رود، در مراحل دوم به بعد هم با نفرات رتبه پایین تر مبارزه کند، بنابراین چه تفاوتی دارد و همین باعث پایین آمدن انگیزه مدال آوران کشوری می شود.

شهگل ادامه داد: این روش در برگزاری انتخابی تیم ملی در مراحل مختلف و بین چند کاراته کا منتخب باعث شده تا پیش بینی قهرمان مبارزه ها غیرممکن شود و همین مساله نیز گریبانگیر کاراته کاهای همدانی شد.

وی بیان کرد: به عنوان مثال دانیال نادری در امیدها و محمدرضا اسماعیلی که در مسابقات کشوری حایز مدال قهرمانی شده بودند، در این مرحله از انتخابی تیم ملی با شکست مقابل حریفان خود، خط خوردند.

وی یادآور شد: مهدی شهگل تنها کاراته کا همدانی بود که از مرحله سوم به دور بعدی انتخابی تیم ملی راه یافت و حریفان او در قهرمانی کشور حتی روی سکو هم نرفته بودند.

شهگل با بیان اینکه رقابت برد و باخت در کاراته اسیر ثانیه ها و تکنیک های فردی است، گفت: در ادامه این رقابت ها یلدا بیراوند در رده امید زیر ۲۱ سال، محمدطاها زارعی در رده جوانان، ابوالفضل سلیمانی در رده نوجوانان و مهدی شهگل در رده بزرگسالان به مرحله بعدی راه یافتند.

این مربی کاراته همدان خاطرنشان کرد: عملکرد این نفرات با گذشته سه مرحله از مسابقات مطلوب بوده است و امیدوارم در ادامه نیز موفقیت خود را تداوم بدهند.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار کاراته کا است.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.