پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

نصرالهی: تعداد ورزشکاران کاراته استان کرمانشاه ۶ درصد افزایش یافت

رییس هیات کاراته استان کرمانشاه گفت: شمار ورزشکاران سازمان یافته استان در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن بیش از ۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ سعید نصرالهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد ورزشکاران سازمان یافته هیات کاراته استان کرمانشاه در پایان سال گذشته به هفت هزار و ۱۵۷ نفر رسید که نسبت به سال قبل از آن ۶.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: تعداد ورزشکاران این رشته در استان همچنین نسبت به میانگین پنج ساله (غیر از سال اوج گیری کرونا) با رشدی معادل ۲۱ درصد همراه بوده است.

رییس هیات کاراته استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر تمرکز این هیات روی بخش پایه است و تلاش شده ورزشکاران مستعد استان شناسایی و به چرخه کاراته اضافه شوند یادآور شد: بر اساس همین آمار، هیات کاراته استان کرمانشاه با این تعداد ورزشکار با یک پله ارتقاء، پس از رشته های فوتبال، کشتی و ژیمناستیک، در جایگاه چهارم تعداد ورزشکار سازمان یافته قرار گرفته است.

نصرالهی یادآور شد: هم اکنون شهرستان کرمانشاه با دارا بودن بیش از چهار هزار و ۷۰۰ ورزشکار در این آمار در جایگاه نخست شهرستان های استان قرار داشته و اسلام آباد غرب و پاوه جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳، تداوم روند رو به شد فعلی و رسیدن به آمار هشت هزار نفری در تعداد ورزشکاران سازمان یافته است و بر همین اساس برنامه ریزی لازم در کمیته های فنی و امور شهرستان های هیات صورت گرفته است.

رییس هیات کاراته استان کرمانشاه افزود: در چند سال اخیر اولویت اصلی ما، برنامه ریزی برای رده های سنی پایه بوده و در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان نتایج خوبی در سطح کشور کسب کردیم به طوری که تعدادی از مدال آوران استان در سطح ملی و بین المللی از سنین پایه بالا آمده و هم اکنون شکوفا شده اند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه کاراته کرمانشاه در کشور یادآور شد: در آخرین رقابت های بین المللی که شامل لیگ جهانی کاراته‌وان فرانسه بود و با حضور برترین‌های رنکینگ جهان به میزبانی پاریس اوایل بهمن ماه جاری برگزار شد کاراته کاهای کرمانشاهی توانستند از مجموع سه مدال کسب شده توسط تیم ملی در این رقابت ها ۲ مدال را به نام خود به ثبت رسانند ضمن آنکه مربی تیم ملی بانوان نیز از این استان بود.

نصرالهی ادامه داد: در رقابت های کاراته قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان که به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار شد نیز از مجموع ۲ مدال کسب شده توسط تیم ملی، یکی از مدال ها توسط ملی پوش کرمانشاهی بدست آمد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه همواره از استان های مطرح در رشته های مختلف رزمی از جمله کاراته در کشور به شمار می رفته است.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.