پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

طلای ارزشمند غزل فتحی و عملکرد ضعیف پسران؛ ایران در جایگاه پنجم

روز نخست رقابت‌های کاراته رده‌های سنی در حالی با کسب ۶ مدال برای کاروان ایران همراه شد که تیم پسران نوجوانان عملکرد ضعیفی داشت و از سوی دیگر غزل فتحی در بخش دختران به طلای ارزشمند دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته و به نقل از ایرنا، رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی آسیا از امروز در آلماتی قزاقستان آغاز شد. در روز نخست، پیکارهای کاتا و کومیته نوجوانان و کاتای انفرادی جوانان برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان به یک طلا، یک نقره و ۴ برنز رسیدند.

در وزن ۴۷- کیلوگرم دختران، غزل فتحی دیدار فینال با نتیجه ۵ بر ۳ برابر میکی آیتو از ژاپن صاحب برتری شد تا به مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا دست یابد. فتحی برای رسیدن به فینال، برابر نمایندگان چین تایپه و ازبکستان به ترتیب ۱۰ بر صفر و ۴ بر ۲ پیروز شده بود.

در کاتای انفرادی جوانان آیلین بهاری در دیدار فینال مغلوب آزوسا تاکاتا از ژاپن شد تا به مدال نقره بسنده کند.

محمدحسین فراهانی در وزن ۷۰+ کیلوگرم، ساغر جندقی در وزن ۶۱- کیلوگرم، آرش رازانی در وزن ۷۰- کیلوگرم و زهرا رضازاده در وزن ۵۴- کیلوگرم برنزی‌های ایران در روز نخست بودند.

در روز نخست، تیم پنج نفره پسران نوجوان ایران که با هدایت مازیار فریدخمامی راهی مسابقات شده، عملکرد ضعیفی داشت و تنها دو برنز کسب کرد، اما تیم چهار نفره دختران با هدایت لیلا بهرامی به یک طلا و دو برنز رسید. غزل فتحی نیز با شایستگی بر سکوی نخست ایستاد تا تنها طلایی کشورمان در روز اول باشد.

در پایان روز نخست تیم ایران با یک طلا، یک نقره و چهار برنز در جایگاه پنجم ایستاده و فاصله زیادی با تیم صدرنشین ژاپن دارد. انتظار می‌رود در روزهای آینده با برگزاری پیکارهای جوانان و امید، جایگاه ایران ارتقا یابد.

جدول توزیع مدال‌ها و جایگاه پنج تیم برتر:

اول: ژاپن با چهار طلا، دو نقره و یک برنز

دوم: قزاقستان با دو طلا، دو نقره و سه برنز

سوم: ازبکستان با دو طلا، یک نقره و پنج برنز

چهارم: عربستان با دو طلا

پنجم: ایران با یک طلا، یک نقره و چهار برنز

رسیدن نمایندگان تایلند و یمن به مدال طلا، از تفاقات جالب روز نخست رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی آسیا بود.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.