پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

هروی: راه رسیدن به پیراهن مقدس تیم ملی کاراته انتخابی است/ آقای قابل اعتماد؟ نباید دلخوش به القاب بود

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: اردوی مشترک و تورنمنت تدارکاتی می‌تواند در بهبود شرایط تیم تأثیرگذار باشد تا بتوانیم در مسابقات پیش رو نتایج به مراتب بهتری از گذشته کسب کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ سیدشهرام هروی در گفت‌وگو با میزان، درباره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا اظهار داشت: رقابت‌های خوبی بود و در هر دو بخش انفرادی و تیمی تلاش خود را انجام دادیم و حس می‌کنم می‌توانستیم در بخش انفرادی تعداد مدال‌های بیشتری داشته باشیم و رنگ آن‌ها هم بهتر باشد. با تمام این‌ها در مجموع از شاگردانم راضی هستم و خداراشکر از دوره گذشته بهتر عمل کردیم.

وی درباره رکورد تاریخی در کسب مدال طلای کومیته تیمی افزود: ۹ بار تیم ایران به مهم دست یافته که من ۸ بار کنار تیم بوده‌ام و ۵ بار هدایت تیم ملی را بر عهده داشتم که این را افتخار بزرگی برای خود می‌دانم و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

*وقتی مربیان ایرانی در تیم‌های آسیایی نتیجه می‌گیرند به خودم افتخار می‌کنم

سرمربی تیم ملی کاراته درباره لقب آقای قابل اعتماد گفت: من سید شهرام هروی هستم و این‌ها نظر لطف دوستان رسانه‌ای است که با ما شوخی می‌کنند. به هر حال کاراته رشته سخت و حساسی است و امکان دارد یک روز در اوج باشی و یک روز اُفت کنی پس نباید دلخوش به القاب بود.

وی ادامه داد: وقتی می‌بینم حامد زیگساری، محمدرضا رشیدنیا، نادر جودت و وحید خواجه حسینی در تیم‌های آسیایی مربیگری کردند و نتیجه خوبی هم گرفتند، به عنوان یک ایرانی به خودم افتخار می‌کنم و در ادامه مسیر برای این عزیزان آرزوی توفیق دارم. البته سعید حسنی‌پور هم که خودش قهرمان بزرگ و خوش اخلاقی بوده هم در تیم کاراته هنگ کنگ نقش بسزایی داشته و در رقابت‌های مالزی هم که ثابت کرد تا چه اندازه در این زمینه مستعد است.

*جای پاراکاراته در رقابت‌های قهرمانی آسیا خالی بود

هروی درخصوص انتقاداتی که به میانگین سنی بالای تیم ملی کاراته می‌شود تصریح کرد: ما در تیم ملی شایسته سالاری را ملاک انتخاب نفرات قرار می‌دهیم و به همین دلیل هر بازیکنی که می‌خواهد در رقابت‌های بین‌المللی لباس مقدس تیم ملی را بپوشد باید از چارچوب انتخابی عبور کند. مثل همین امسال که پیش از قهرمانی آسیا دو دوره انتخابی برگزار شد تا عدالت رعایت شود. 

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های پاراکاراته آسیا گفت: واقعا از این حرکت لذت بردم و حس می‌کنم زیبایی واقعی کاراته را در تاتامی مالزی حس کردیم. جای پاراکاراته در رقابت‌های قهرمانی آسیا خالی بود و به مسئولان برگزاری مسابقات و همچنین دست اندرکاران و کادرفنی تیم ایران (مجید صافی و احد شاهین) تبریک می‌گویم و امیدوارم این حرکت ارزشمند ادامه داشته باشد.

*امیدوارم در هانگژو از اعتبار کاراته ایران دفاع کنیم

سرمربی تیم ملی کاراته در واکنش به این سوال که آیا هیچ برنامه‌ای برای برگزاری اردوی مشترک و حضور در تورنمنت تدارکاتی ندارد، افزود: یکی، دو برنامه داریم که به فدراسیون اعلام کردیم. به هر حال اردوی مشترک و تورنمنت تدارکاتی می‌تواند در بهبود شرایط تیم تأثیرگذار باشد تا بتوانیم در مسابقات پیش رو نتایجی به مراتب بهتر از گذشته کسب کنیم.

آقای قابل اعتماد کاراته درباره بازی‌های آسیایی هانگژو خاطرنشان کرد: از مجموع ۵ وزن می‌توانیم ۴ کاراته کا به این بازی‌ها اعزام کنیم. در دوره گذشته ۲ طلا، یک نقره و یک برنز داشتیم و امیدوارم بتوانیم در هانگژو هم از اعتبار کاراته ایران در قاره کهن دفاع کنیم.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.