پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

پایان روز دوم لیگ جهانی کاراته وان قبرس/دو فینالیست و شانس کسب یک برنز

لاله خالق/ اختصاصی ستارگان کاراته

کاراته ایران در روز دوم لیگ جهانی کاراته وان سری آ قبرس ۲۰۲۳ شانس کسب دو طلا و  یک برنز را بدست آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته، در پایان روز دوم چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سری آ قبرس ۲۰۲۳ دو نماینده ایران به فینال رسیدند و کاتای تیمی بانوان راهی دیدار رده‌بندی شد.

زینب جعفر نژاد نخستین فینالیست کاراته ایران بود که در وزن ۵۵_کیلوگرم راهی فینال شد.

جعفرنژاد ابتدا نماینده انگلیس را ۳ بر ۰ شکست داد، در ادامه ۹ بر ۰ نماینده میزبان را از پیش رو برداشت و سپس با پیروزی ۱ بر ۱  در رقابت با میا بتیچ دارنده طلا لیگ سری آ اسپانیا ۲۰۲۲  راهی دور چهارم شد.

جعفرنژاد در دور چهارم مقابل اسما شریف قهرمان امیدهای اروپا ۲۰۲۳ از فرانسه نیز  ۲ بر ۰ پیروز میدان شد تا به همراه ایوت گروناوا قهرمان المپیک و دارنده ۲ برنز جهان از بلغارستان راهی فینال شود.

نسترن عابدی دیگر نماینده کاراته کشورمان در این وزن در دور نخست ۷ بر ۰ مغلوب نماینده فرانسه شد و با باخت این کاراته کا فرانسوی به گروناوا، عابدی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امیر رضا برزویی تنها نماینده کاراته کشورمان در  وزن  ۶۷_کیلوگرم دومین فینالیست کاراته ایران شد.

برزویی پس از استراحت در دور نخست، ابتدا ۲ بر ۰ نماینده ایتالیا را مغلوب کرد سپس ۶ بر ۰ مقابل آندره لویس از پرتغال به پیروزی رسید، در ادامه مقابل نوران رضا زاده دارنده برنز لیگ جهانی سری آ ترکیه ۲۰۲۲ از آذربایجان ۳ بر ۳ به پیروزی رسید و با برتری مقابل استفان جوکسیک دارنده نقره اروپا از صربستان  راهی مرحله نیمه نهایی شد.

نایب قهرمان رده امید لیگ جهانی کرواسی ۲۰۲۳ در نیمه نهایی هم ۱ بر ۱ از سد یونس سلمی قهرمان امیدهای اروپا ۲۰۲۰ از فرانسه گذشت و راهی فینال شد.

برزویی  فردا در فینال به مصاف آیکا سلیمان زاده قهرمان امیدهای اروپا ۲۰۲۳ از گرجستان خواهد رفت.

کاتای تیمی بانوان متشکل از الناز تقی پور، شادی جعفری‌زاده و نجمه قاضی زاده  در گروه یک، ایتدا با امتیاز ۳۸.۵ به عنوان تیم چهارم به دور دوم صعود کردند سپس با امتیاز ۴۰ پس از مصر به عنوان تیم دوم راهی رقابت کسب مدال برنز شدند. تا فردا به مصاف تیم کلمبیا بروند.

در رده کاتای تیمی بانوان ۱۲ تیم حضور داشتند که در گروه یک تنها تیم مجارستان ملی پوشان این کشور در پیکارهای قهرمانی جهان بودند اما مصر، فرانسه، کلمبیا هنگ کنگ، جمهوری چک و سوئیس هر ۶ تیم گروه دوم تیم های حاضر در پیکارهای قهرمانی جهان بودند.

در کاتای انفرادی مردان، سهند اسلامی در دور نخست با امتیاز ۳۹ به عنوان نفر سوم راهی مرحله دوم شد، سپس با امتیاز ۳۹.۲ به عنوان نفر چهارم به مرحله بعد راه یافت وی در دور سوم هم با امتیاز ۴۱ به عنوان نفر چهارم راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در ابن مرحله با امتیاز ۳۹ از راهیابی به رقابت کسب مدال بازماند

در این رده محمد صدرا شیدزی در گروه ۴ در گام نخست با امتیاز ۳۸.۲ در رده پنجم قرار گرفت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

همچنین کیان کشفی راد در گروه ۱۵ با امتیاز ۳۷، مهدی حق نظری با امتیاز ۳۶ در گروه ۱۴، یحیی پیشه زاری در گروه ۶ با امتیاز ۳۵.۶ و امان الله حسین پور با امتیاز ۳۵ در گروه ۱۰ در دور نخست در رده هشتم گروه خود قرار گرفتند و از دور رقابت‌ها حدف شدند.

در وزن ۶۰_کیلوگرم مردان

پوریا اقدسی در دور نخست ۰ بر ۰ نماینده مجارستان را از پیش رو بر داشت سپس ۱ بر ۰ مقابل نماینده گواتمالا به برتری رسید در ادامه ۳ بر ۱ مقابل کاراته کایی از برزیل به پیروزی رسید اما در دور چهارم ۰ بر ۰ مقابل ساموئل جنتلی دارنده رنک ۶۰ جهان متوقف شد و با باخت ۴ بر ۱ این کاراته کای ایتالیایی مقابل رایان مزانه دارنده نقره لیگ کاراته وان دوبلین از فرانسه از دور رقابت‌ها کنار رفت.

محمد معید مقضی نیز ابتدا ۸ بر صفر کاراته کایی از اسپانیا را شکست داد سپس ۵ بر ۴ مقابل نماینده کلمبیا به پیروزی رسید در ادامه با برد ۲ بر ۰ مقابل کاراته کایی از ایتالیا در دور چهارم ۴ بر صفر مغلوب نماینده مقدونیه شد و با باخت ۷ بر ۴ این کاراته کا مقابل زیاد علی از مصر، مقضی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بهنام دهقان زاده دیگر نماینده کاراته کشورمان در همان گام نخست ۶ بر ۳ مغلوب نماینده لهستان شد و با باخت این کاراته کا مقابل نماینده مصر، دهقان زاده هم از راهیابی به جدول شانس مجدد بازماند.

در روز دوم رقابتهای لیگ جهانی قبرس، پیکارهای ۵۰_و ۶۱_ کیلوگرم نیز برگزار شد که کاراته ایران نماینده ای نداشت.

فردا در روز پایانی این رقابتها ابتدا از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی رقابتهای کسب مدال برنز و سپس از ساعت ۱۳ پیکارهای فینال برگزار خواهد شد.

نگارنده: لاله خالق

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.