پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

پایان روز نخست لیگ جهانی کاراته وان قبرس/شانس کسب یک طلا و چهار برنز برای کاراته ایران

لاله خالق/ اختصاصی ستارگان کاراته

کاراته ایران در روز نخست چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سری آ قبرس ۲۰۲۳ شانس کسب یک مدال طلا و چهار مدال برنز را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته، در پایان روز اول چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سری آ قبرس یک نماینده ایران به فینال رسید و ۴ کاراته‌کا به دیدار رده‌بندی راه یافتند.

محمود نعمتی با برتری مقابل رقبای خود به فینال وزن ۸۴+ کیلوگرم راه پیدا کرد تا اولین فینالیست کاراته ایران در لیگ جهانی قبرس باشد.

نعمتی در جدول چهار این وزن بعد از یک دور استراحت لئوناردو تریوینو از کلمبیا را ۵ بر ۰ شکست داد و در ادامه ۴ بر ۰ دانیلو بزویچ از مقدونیه را از پیش رو برداشت و سپس با پیروزی ۲ بر ۲  در پیکار با عثمان عثمانعلی از آذربایجان به نیمه‌نهایی صعود کرد. او در نیمه‌نهایی برابر حریف گرجستانی خود به برتری ۶ بر ۴ دست یافت تا فینالیست شود.

در همین وزن صالح اباذری نیز دور نخست استراحت داشت و در ادامه ۵ بر ۲ فابیو مازولنی از ایتالیا را شکست داد اما در دور سوم در حالیکه تا ۲۰ ثانیه به پایان رقابت با نماینده گرجستانی ۶ بر ۱ جلو بود نتیجه را ۶ بر ۶ واگذار کرد.

نعمتی در نیمه نهایی ۶ بر ۴ از سد نماینده گرجستان گذشت تا اباذری در عین شایستگی دستش از مدال کوتاه بماند.

مهدی عاشوری دیگر نماینده ایران در این وزن پس از قرعه استراحت سویتلین زانکوف از بلغارستان را ۵ بر ۰ از پیش رو برداشت و با برتری ۴ بر ۰ مقابل میشل سیانی از ایتالیا و ۸ بر ۴ مقابل محمود خلیل از مصر راهی نیمه نهایی شد. عاشوری در مرحله نیمه نهایی برابر حریف اسکاتلندی اش شکست خورد تا به جدول شانس مجدد برود و برای مدال برنز تلاش کند. عاشوری یکشنبه برای کسب مدال برنز باید به مصاف استفان استوجانویک از مقدونیه برود.

امروز همچنین مهسا افسانه در کاتای انفرادی بانوان و محمد صدرا شیدزی، سهند اسلامی و مهدی حق نظری در کاتای تیمی به رقابت کسب مدال برنز راه یافتند.

افسانه ابتدا در گروه هفت با امتیاز ۳۷.۹ به عنوان نفر سوم راهی دور بعد شد، سپس در دور دوم با اجرای کاتای چاتان یارا کوشانکو موفق به کسب امتیاز ۴۰.۳ شد و به عنوان نفر دوم راهی مرحله نیمه نهایی شد.

افسانه در نیمه نهایی با امتیاز ۴۱.۱ پس از نماینده ژاپن با امتیاز ۴۲.۲ به عنوان نفر دوم راهی رقابت کسب مدال برنز شد تا روز یکشنبه به مصاف نوریا اسکودرو سولیس از اسپانیا برود.

در این رده حدیث جمال که در دور اول و دوم به ترتیب با امتیاز ۴۰.۹ و ۴۱‌.۴ نفر نخست گروه خود شد در نیمه نهایی با اجرای کاتای سوپارین پی، اگرچه موفق به کسب امتیاز ۴۰ شد اما در رده پنجم قرار گرفت و از راهیابی به رقابت کسب مدال بازماند.

سپیده امینی ملی پوش رده امید کشورمان نیز ابتدا در دور اول با امتیاز ۳۹.۷ نفر نخست گروه خود شد اما در مرحله دوم با امتیاز ۳۸‌.۸ و قرار گرفتن در رده پنجم از راهیابی به دور سوم بازماند.

الناز تقی پور هم ابتدا با امتیاز ۳۷.۲ به عنوان نفر چهارم به مرحله دوم صعود کرد اما در دور دوم با امتیاز ۳۴.۸ در رده هشتم قرار گرفت.

شادی جعفری‌زاده دیگر ملی پوش کاتای تیمی کشورمان در عملکردی ضعیف در حالی در دور نخست امتیاز ۳۲.۷ را به نام‌ خود به ثبت رساند که نسبت به نفر نخست گروه اختلاف عجیب و غیر قابل باور ۹ نمره رقم خورد!

این اختلافی از آن جهت بیش از پیش اهمیت دارد که شورای کاتا مصوب کرد تیم دوم به جای تیم نخست که هر سه در رده امید قرار دارند به مسابقات جهانی اعزام شوند و سپیده امینی ملی پوش تیم نخست کاتا در این رقابتها در دور نخست با کسب امتیاز ۳۹.۷ موفق به کسب ۷ نمره بیشتر از جعفری‌زاده شد!

در کاتای تیمی مردان نیز کاتای تیمی کشورمان متشکل از محمد صدرا شیدزی، سهند اسلامی و مهدی حق نظری در دور نخست با کسب امتیاز ۳۹.۶ به عنوان تیم چهارم راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

در نیمه نهایی نیز با کسب امتیاز ۴۱.۱ پس از فرانسه به عنوان تیم دوم راهی رقابت کسب مدال برنز شدند.

کاتای تیمی کشورمان در روز یکشنبه برای تصاحب مدال برنز کاتای تیمی ایتالیا را پیش رو دارند.

در وزن ۸۴_کیلوگرم سامان عدالتی راهی رقابت کسب نشان برنز شد

عدالتی ابتدا نماینده فرانسه را ۱ بر ۰ از پیش رو برداشت سپس مقابل نماینده بوسنی و کویت  ۸ بر ۰ به پیروزی رسید تا با برتری ۵ بر ۲ مقابل ماکسیم بوهایف قهرمان امیدهای اروپا ۲۰۲۳ و دارنده ۱ طلا و ۲ برنز رده امید در لیگهای جهانی ۲۰۲۳ از اکراین برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی به مصاف امیر حسین فداکار برود که پس از قرعه استراحت ابتدا ۳ بر ۰ از سد محمد الکتابی ملی پوش پیشین مصر دارنده برنز جهان ۲۰۱۴ از فرانسه گذشت سپس مقابل نماینده ایتالیا ۳ بر ۰ پیروز شد‌ و در ادامه ۱ بر ۱ مقابل نماینده گواتمالا به برتری رسید.

عدالتی با برتری ۲ بر ۱ مقابل فداکار راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در نیمه نهایی ۴ بر ۴ نتیجه را به کاراته کای لهستان واگذار کرد تا روز یکشنبه برای کسب نشان برنز ژولین اسمولیگا از اسکاتلند را پیش رو داشته باشد.

مهدی شهگل نماینده وزن ۷۵_کیلوگرم که به همراه عدالتی و حیدری در این وزن ثبت نام شده بود پس از برد ۳ بر ۲ مقابل نماینده ایتالیا در دور دوم ۸ بر ۰ نتیجه را به نماینده مونته نگرو واگذار کرد تا با باخت این نماینده مونته نگرو شهگل نیز شانس حضور در رپه شارژ را از دست بدهد.
.
علیرضا حیدری نیز پس از قرعه استراحت ابتدا ۰ بر ۰ و در هانتی  مقابل رایان دقالی نماینده بلژیک پیروز شد اما در دور بعد مقابل جیسه داکستا ۳ بر ۱ نتیجه را واگذار کرد تا با باخت داکستا وی نیز راهی جدول رپه شارژ نشود.

علیرضا اکبری ابتدا مقابل بوسنی ۳ بر ۱ پیروز شد سپس ۳ بر ۲ از سد محمد علی ابوبکر گذشت اما در دور بعد مقابل حریفی از صربستان نتیجه را ۴ بر ۰  واگذار کرد و با باخت نماینده صربستان مقابل اسلواکی، اکبری نیز از ادامه مسابقات بازماند.

علی اکبر دستجانی نیز پس از برد ۵ بر ۰ مقابل فرانسه، ۱ بر ۰ نتیجه را به کاراته کایی از ایتالیا واگذار کرد تا با باخت حریف ایتالیایی، دستجانی نیز از راهیابی به جدول شانس مجدد بازماند

در وزن ۶۸_کیلوگرم  نفیسه عبدی و در وزن ۶۸_کیلوگرم سیده مبینا موسوی نژاد در همان گام نخست از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

نگارنده: لاله خالق

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.