پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

استاد دباغیان: باید متحد و همدل باشیم/ اکنون زمانِ رفاقت، همسویی و حمایت است

سرمربی و مدیرفنی اسبق تیم‌های ملی کاراته گفت: اکنون که به زمانِ برگزاریِ بازیهای آسیایی هانگژو نزدیک میشویم، باید بیشتر از هر زمانِ دیگر، متحد و همدل باشیم، اختلافات و چنددستگی‌ها را کنار گذاشته و از فدراسیون و کادرفنی حمایت کنیم تا انرژی و توجهِ مسئولان و مربیان، صرفا به آماده‌سازیِ نمایندگان کاراته‌ی کشورمان و حضورِ پرقدرت در بازیهای آسیایی معطوف گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ روز دوشنبه (شانزدهم مردادماه) با ابتکارِ مثبت و موثرِ اداره کل ورزش و جوانان استان قم، مراسم تجلیل از استاد غلامرضا دباغیان پیشکسوت محبوب و چهره‌ی مقبولِ کاراته‌ی کشور و هنرجوی قهرمانش امیر مهدیزاده، در محلِ باشگاه مرکزی سازمان جهانی شوتوکان کاراته ایران (باشگاه کاراته انقلاب) برگزار شد و از این دو چهره‌ی شاخص و شناخته‌شده‌ی ورزش کشور در حضورِ جمعی از اساتید، قهرمانان و پیشکسوتان کاراته‌ی قم، تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم، دکتر سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های طولانی‌مدتِ استاد غلامرضا دباغیان در عرصه‌ی قهرمان‌پروری، وی را مربیِ سازنده‌ای خواند که علاوه بر تبحرِ ویژه در آموزشِ فن و تکنیکِ کاراته، هنرجویانش را همواره به اخلاق‌مداری و رعایتِ ادب و آیینِ پهلوانی توصیه می‌کند.

دکتر سانی خانی، امیر مهدیزاده (پرافتخارترین قهرمان کاراته ایران در عرصه‌ی پیکارهای جهانی) را نمونه‌ای کامل از پرورش‌یافتگانِ مکتبِ استاد دباغیان دانست که در فن و اخلاق، سرآمد است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به حمایت‌های صورت‌گرفته از رشته‌ی کاراته در ماههای اخیر، تاکید کرد: با توجه به کارنامه‌ی درخشان و مدال‌آوری‌های متعددِ کاراته‌ی قم در معتبرترین میادین بین‌المللی، بنا داریم از این رشته، بیشتر و بهتر از گذشته حمایت کنیم تا ان‌شاءالله افتخارآفرینیِ قهرمانانِ قمی در آسیا و جهان، استمرار داشته باشد.

در این مراسم همچنین استاد غلامرضا دباغیان، پیشکسوت محبوب و چهره‌ی مقبول کاراته کشور، ضمن تشکر از حضورِ گرم دکتر سانی‌خانی و هیئتِ همراه در باشگاه کاراته انقلاب و نیز تقدیر از عملکرد و تلاش‌هایی که مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در راستای اعتلا و پیشرفتِ ورزشِ این استان داشته است، خواستارِ حمایتِ ویژه از قهرمانان و مربیانِ جوانِ کاراته‌ی قم و فراهم نمودنِ امکاناتِ اعزامِ آنها به رقابتهای کشوری شد که البته موردِ تایید و قبولِ مدیرکل نیز قرار گرفت.

استاد دباغیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش، به میدانِ مهم و سرنوشت‌سازِ بازیهای آسیایی هانگژو اشاره کرد و گفت: اکنون که به زمانِ برگزاریِ این رقابتها نزدیک میشویم، باید بیشتر از هر زمانِ دیگر، متحد و همدل باشیم. فرصت برای طرحِ انتقاد، همیشه فراهم خواهد بود اما حالا زمانِ رفاقت، همسویی و حمایت است. چشمِ یک ملت به مدالهای کاراته در بازیهای آسیایی دوخته شده؛ ما همواره در این میدانِ بزرگ و معتبر بین‌المللی، برای میهن عزیز اسلامی و مردمِ شریفش، افتخار آفریده‌ایم و از این پس نیز به حول و قوه الهی اینچنین خواهد بود.

وی ادامه داد: در این مقطعِ حساس و سرنوشت‌ساز باید از اختلاف و چنددستگی پرهیز و از فدراسیون و کادرفنی حمایت کنیم تا انرژی مسئولین و مربیان، صرفا به آماده‌سازیِ نمایندگان کاراته‌ی کشورمان جهتِ حضوری پرقدرت و نمایشی تحسین‌برانگیز در بازیهای آسیایی معطوف گردد.

گفتنی است استاد غلامرضا دباغیان بیش از ۱۸ سال مسئولیتِ هدایت و رهبری ملی‌پوشان کاراته‌ی کشورمان را در میادین بین‌المللی تحتِ عناوینِ مربی، سرمربی و مدیرفنی بر عهده داشته و افتخاراتِ فراوانی را همراه با تیمهای ملی برای کاراته کشورمان رقم زده است. در زمانِ مسئولیتِ او، کاراته‌ی ایران برای نخستین بار قهرمانِ رقابتهای کومیته‌ی تیمیِ مردانِ آسیا شد. در همان مقطع، در مسابقات جهانی رده‌های سنی پایه (فرانسه ۲۰۰۳) با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز، در مجموعِ نتایجِ دختران و پسران، با اقتدار بر سکوی قهرمانی ایستادیم و حال آنکه در آن رقابتها، کاراته‌ی ایران از حضورِ دختران سود نمی‌بُرد و صرفا نمایندگانِ پسر به این مسابقات اعزام شده بودند.

امیر مهدیزاده، مهدی عموزاده، مهدی جعفری، مجید عبدالحسینی، علیرضا کتیرایی، محمد شایگان، حمیدرضا نجاتی، علی نجفی، مهدی عافیتی دلیر، هادی داودآبادی، سیدعلی بنی حسینی، احسان بهرامی، سعید علیپور، ناصر نجفی و… از جمله شاگردانِ باشگاهیِ استاد دباغیان به شمار می‌روند که در میادینِ جهانی یا آسیایی موفق به کسبِ مدال شده‌اند.  

شایان ذکر است در حاشیه‌ی مراسم فوق، از فرید معصومی (قهرمان جوان و خوش‌آتیه‌ی کاراته قم) نیز به واسطه‌ی مدال‌آوری در رقابتهای کاراته‌وان کرمانشاه، تجلیل و قدردانی شد.

محمد قدیمی

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.