پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

خدابخش: در ارائه گواهینامه مربیگری به مربیان تغییراتی ایجاد می کنیم

رئیس کمیته مربیان فدراسیون از ایجاد تغییرات در ارائه گواهینامه مربیگری کاراته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ رشید خدابخش به روابط عمومی فدراسیون کاراته گفت: با توجه به تفاوت آیین نامه کمیته مربیان فدراسیون با آیین نامه وزارت ورزش در خصوص ارائه گواهینامه مربیگری و اینکه برای شرکت کنندگان گواهینامه با اعتبار ۳ ساله در نظر گرفته می شود، بنابراین تصمیم گرفتیم در صورت موافقت وزارت ورزش در ارائه گواهینامه مربیگری تغییراتی ایجاد کنیم و اعتبار ۳ ساله در گواهینامه ها برداشته شود.

وی افزود: با هماهنگی با فدراسیون و طی بخشنامه ای مقرر شد مربیان برای دریافت گواهینامه مربیگری درجه۳ ، ۶۰ ساعت دوره کارورزی در کنار مربیان کاربلد و اساتید طی کنند و پس از تایید هیات کاراته استان این گواهینامه را دریافت کنند؛ در حالی که مربیان درجه یک و ۲ تجربه لازم را کسب کرده اند و نیاز به گذارندن دوره کارورزی ندارند.

خدابخش در خصوص دوره های تربیت مدرس گفت: امسال ۲ دوره کلاس مدرسی برگزار شد که اولین دوره آن اردیبهشت ماه در استان اصفهان و دومین دوره در استان فارس بود و قرار است دور سوم در تهران یا البرز برگزار شود تا متقاضیان بیشتری بتوانند در این دوره شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه دوره های تربیت مدرس باید به صورت همسان سازی، رتبه بندی و تربیت مدرس برگزار شود؛ سرفصل هایی برای این دوره ها تعیین کردیم.

خدابخش با اشاره به اینکه مدرس ها رتبه بندی شده اند، در خصوص سرفصل های دوره ادامه داد: روش های تدریس، روانشناسی، بیومکانیک، آشنایی با تاریخچه کاتا و کومیته، آشنایی با نیاز جامعه کاراته برای سرفصل ها در نظر گرفته شده و بنابراین سعی کردیم در دوره های برگزار شده از ۱۰ مدرس که از بهترین اساتید بوده اند، استفاده کنیم.

رئیس کمیته مربیان گفت: در مورد مدرس ها طرحی داریم که قرار است در هیات رئیسه فدراسیون مطرح شود که بر این اساس ۵ درجه بندی برای مدرسان در نظر گرفته ایم که شامل کمک مدرس، مدرس درجه ۳، درجه ۲، درجه یک، مدرس عالی که اساتید بزرگ را در برمی گیرد، می باشد.
وی گفت: از سال آینده دوره های تربیت مدرس به صورت حرفه ای تر برگزار می شود و برای دادن گواهینامه به متقاضیان با سخت گیری بیشتر و رتبه بندی دقیق تر اقدام خواهیم کرد.

خدابخش تاکید کرد: با داشتن مدرس خوب و سرفصل های مناسب، کاراته کاهای بهتری را می توان تربیت کرد که ثمره آن را در طی سالهای آینده شاهد خواهیم بود.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.