پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

دانستنی‌های کوتاه از مسابقات قهرمانی آسیا

لاله خالق/اختصاصی ستارگان کاراته

بهترین کاراته کاهای آسیا در مسابقات قهرمانی بزرگسالان این قاره که از ۳۰ تیر تا ۱ مرداد (۲۱ تا ۲۳ جولای) در ملاکای مالزی برگزار می شود، برای کسب عنوان قهرمانی به روی تاتامی خواهند رفت.

به گزارش “پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته” و به نقل از فدراسیون جهانی کاراته، بهترین آسیا در مسابقات قهرمانی بزرگسالان این قاره که از ۳۰ تیر تا ۱ مرداد (۲۱ تا ۲۳ جولای) در ملاکای مالزی برگزار می شود، برای کسب نشان طلا به مصاف هم خواهند رفت.

تمام مواردی است که باید در مورد مسابقات قهرمانی آسیا بدانید، بشرح ذیل است:

ماهیت مسابقات:

مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا، بزرگترین رویداد کاراته در این قاره است، رویدادی که در ملاکا برگزار می شود تا قهرمانان جدید آسیا معرفی شوند.

بهترین کاراته کاهای آسیا در رویدادی بزرگ که هر ساله تحت عنوان قهرمانی آسیا برگزار می شوند، کنار هم جمع می شوند.

این دوره از مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا که در ملاکا برگزار می شود پس از دو دوره که به صورت ادغام رده های بزرگسالان و رده های پایه برگزار شد به قالب سنتی مسابقات قهرمانی قاره ای برگشت.

آخرین دوره مسابقات قهرمانی قاره سال گذشته در تاشکند ازبکستان در کلیه رده ها از بزرگسالان تا نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال برگزار شد.

مکان:

این رویداد در در مرکز تجاری بین المللی ایر کرو واقع در ملاکای مالزی برگزار می شود.

ملاکا ایالتی در مالزی است که در منطقه جنوبی شبه جزیره مالایا واقع شده است. که پایتخت آن شهر مالاکا است.

مالزی یکی از کشورهای مطرح این رشته در منطقه است و در طول سال‌ها بارها میزبان رویدادهای بین‌المللی مهمی از جمله بازی‌های آسیایی جنوب شرقی ۲۰۱۷ در کوالالامپور، مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا ۲۰۰۷ در سرمبان، مسابقات رده های پایه آسیا ۲۰۱۴ در در کوالالامپور، یا مهم‌تر از آنها مسابقات رده های پایه قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱ در ملاکا بوده است.

زمان:

این مسابقات از روز جمعه ۳۱ تیر ساعت ۹ صبح به وقت محلی (۴:۳۰ صبح به وقت ایران) آغاز می شود و تا روز یکشنبه ۱ مرداد ادامه خواهد داشت.

فینال هر رده در پایان همان روز برگزار می شود.

شرکت کنندگان:

نزدیک به ۴۰۰ ورزشکار از ۳۱ کشور برای شرکت در این رویداد ثبت نام کردند.

این آمار رکورد ثبت نام آخرین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که با حضور ۳۷۷ کاراته از ۳۱ کشور فقط در رده بزرگسالان در سال ۲۰۱۹ برگزار گردید را بهبود بخشید.

کاراته قدرتمند ایران با ۲۶ ورزشکار بزرگترین هیئت را در ملاکا به خود اختصاص داده و پس از آن تایلند و ژاپن با ۲۴ و ۲۳ ورزشکار در رتبه های بعدی قرار دارند.

در آخرین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا ژاپن با ۱۳ مدال از جمله ۸ طلا در صدر جدول توزیع مدال قرار گرفت. اردن و قزاقستان نیز به ترتیب با ۷ و ۸ مدال در رده های بعدی قرار گرفتند.

برخی از قهرمانان المپیکی در ملاکا به میدان خواهند رفت، از جمله سجاد گنج زاده قهرمان بازی های المپیک از ایران، کیو شیمیزو و طارق حامدی دارندگان مدال نقره بازی های المپیک از ژاپن و عربستان، مو شونگ گریس لائو از هنگ کنگ، سوفیا برولتسوا از قزاقستان، گانگ لی از چین و عبدالرحمان المصطفی از اردن دارندگان نشان برنز المپیک و همینطور المپین ها سارا بهمنیار از ایران، مولدیر ژانگبیربای از قزاقستان، هیجون پارک از کره و نورکانات آژیکانوف از قزاقستان

نحوه برگزاری:

مسابقات بصورت تک حذفی برگزار می شود.

این رویداد در ۱۷ رده در رده بزرگسالان، و هفت رده در پارا کاراته برگزارخواهد شد.

موارد دیگر:

پس از موفقیت در دوره گذشته این دومین بار است که مسابقات قهرمانی پاراکاراته قاره ای در آسیا برگزار می شود.

ترجمه و تنظیم: لاله خالق

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.