پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

در کومیته‌ی تیمی حق‌مان طلا نبود؟!/ اشتباهات داوری به سودِ کاراته ایران رقم خورد؟!

محمد قدیمی/ اختصاصی ستارگان کاراته

عده‌ای از داوران ایرانی معتقدند در جریان رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا (مالزی) حقِ کومیته‌ی تیمی مردانِ کشورمان، حضور در فینالِ مسابقات و کسب مدالِ طلا نبوده است! آنها می‌گویند اشتباهاتِ داوری در این بخش از رقابتها، غالبا به سودِ کاراته‌ی ایران رقم خورده است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ پس از انتشار ویدیوی رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا (مالزی) در این پایگاه خبری و اعتراضِ “ستارگان کاراته” به ناداوری‌هایی که علیه امیر مهدیزاده و سجاد گنج‌زاده در این پیکارها رقم خورد، عده‌ای از داوران کاراته‌ی کشورمان در گفتگو با این رسانه، اعلام داشتند که اگر چه در رقابتهای مذکور (مهدیزاده و گنج‌زاده) اشتباهاتِ داوری به ضررِ کاراته‌ی ایران تمام شد اما در پیکارهای کومیته‌ی تیمی و در روندی کاملا معکوس، اتفاقا این ایرانی‌ها بودند که در بالاترین سطح، از اشتباهاتِ داوری سود بردند!

این گروه از داوران به عنوان نمونه، به مسابقه‌ی ایران و اردن در مرحله‌ی نیمه‌نهاییِ پیکارهای کومیته‌ی تیمی اشاره و عنوان می‌کنند: در این مسابقه، نمایندگان اول و دومِ ایران (خدابخشی و اباذری) نتیجه‌ی مبارزه را واگذار کردند اما نماینده‌ی سوم (نعمتی) با حسابِ ۲ بر صفر پیروزِ میدان شد. این در حالیست که اگر اشتباهاتِ داوری در مبارزه‌ی سوم، به نفعِ ایران رقم نمی‌خورد، این رقابت نیز با برتریِ نماینده‌ی اردن به پایان می‌رسید و در این صورت، کومیته‌ی تیمیِ مردانِ ایران با توقف برابرِ اردن، هرگز به دیدارِ نهایی راه نمی‌یافت.

این داوران تاکید می‌کنند در مبارزه‌ی سوم، اگر امتیازات به درستی داده میشد، یقیناً این نماینده‌ی اردن بود که به عنوانِ فردِ پیروز، تاتامی را ترک می‌کرد. علاوه بر آن، در لحظاتِ پایانی، نحوه‌ی مبارزه و وقت‌کشی‌های کاراته‌کای ایرانی به گونه‌ای بود که در یک قضاوتِ صحیح و اصولی، می‌بایست با دریافتِ اخطارهای پیاپی، بازنده از تاتامی خارج شود اما خوشبختانه اینچنین نشد و کومیته‌ی تیمی مردانِ ایران به هر ترتیب به دیدار پایانی راه یافت.

پیشتر نیز عده‌ای از مربیان و کارشناسانِ کاراته کشور در گفتگو با “ستارگان کاراته” عنوان می‌داشتند که علیرغمِ تبلیغاتِ فراوانِ کادرفنی در خصوص کومیته‌ی تیمی، به جز مهدی عاشوری و سامان عدالتی که چهره‌ای پرفروغ را در پیکارهای کومیته‌ی تیمی از خود به نمایش گذاشتند، سایر اعضای این تیم، انتظارات را آنگونه که باید و شاید برآورده نساختند.

تذکر: پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته پیرامونِ آنچه از زبانِ این گروه از داوران و مربیان نقل کرد، نفیاً یا اثباتاً، اظهارنظر نمی‌کند و قضاوت پیرامونِ صحت یا نادرستیِ این اظهارات را به مخاطبان و خوانندگان این پایگاه خبری وامی‌گذارد.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.