پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

شکستِ تاکتیک‌های کادرفنی مقابل مربیان باشگاهی/ کمیته‌ی فنی چاره‌اندیشی کند

محمد قدیمی/ اختصاصی ستارگان کاراته

رقابتهای انتخابی تیم ملی (اعزامی به مسابقات جهانی مجارستان) روز گذشته (یکشنبه ۱۹ شهریورماه) به شکلِ ناقص و بدون استفاده از تمامیِ ظرفیت‌های کاراته‌ی کشور، در ورزشگاه شهید کبکانیان تهران برگزار و نفراتِ منتخب، معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ در این پیکارها و در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، سامان عدالتی ملی‌پوش اعزامی به رقابتهای آسیایی مالزی، با عبور از سدِ مستحکمِ مهدی شهگل دیگر کاراته‌کای شاخصِ این وزن، جواز حضور در اردوهای تیم ملی را به عنوان نفرِ دوم (پس از بهمن عسگری) دریافت کرد. عدالتی در جریانِ رقابتهای کومیته‌ی تیمیِ مسابقات آسیایی مالزی نیز مبارزاتِ قابلِ قبولی را به نمایش گذاشته بود. از سوی دیگر مهدی شهگل، قهرمانِ جوان و آینده‌دارِ کاراته‌ی کشورمان نیز در این وزن، یکی از مستعدترین‌ها به شمار میرود که اگر اسیرِ کم‌لطفی‌ها نگردد، آینده‌ای درخشان را برای خود و کاراته‌ی ایران رقم خواهد زد.

در وزنِ منهای ۶۰ کیلوگرم اما اتفاقِ جالبی رخ داد! علی مسکینی که پس از انتخابیِ خردادماه، اردوهای تیم ملی را ترک گفته و به صورتِ انفرادی تمرینات را دنبال می‌کرد، در حضورِ بهنام دهقان‌زاده و پوریا اقدسی، به عنوانِ فردِ برتر معرفی و نماینده‌ی کاراته‌ی ایران در رقابتهای جهانی مجارستان شد! این در حالیست که اقدسی و دهقان‌زاده، زمان‌هایی را که مسکینی منفرداً تمرین می‌کرد، در داخلِ اردو و با برنامه‌ی تمرینیِ کادرفنی، مسیر آماده‌سازی را طی می‌کردند. اینکه بازیکنان پس از خروج از اردوی تیم ملی و رها شدن از کمندِ تمریناتِ کادرفنی، آماده‌تر میشوند، نکته‌ی عجیب و تامل‌برانگیزی است که می‌بایست از سوی کمیته‌ی فنی، بررسی و در خصوصِ آن تصمیم‌گیری شود.

گفتنی است در این پیکارها، کادرفنی بنا به دلایلِ نامعلوم، برخی از چهره‌های جوان و جویای نام کاراته‌ی کشور را از حضور در تاتامیِ انتخابی محروم ساخت و بدین ترتیب، مسئولیتِ خود را در قبالِ شکستِ دوباره‌ی کاراته‌ ایران در مسابقاتِ آتی، دو چندان کرد.    

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.