پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

مسابقات قهرمانی قاره آسیا/تاج‌گذاری سلاطین کاراته آسیا در مالزی

سلاطین و ستارگان جدید کاراته آسیا در مالزی تاج گذاری خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ فدراسیون جهانی کاراته در آستانه آغاز مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا که قرار است از ۳۱ تیر الی ۱ مرداد ( ۲۱ تا ۲۳ جولای) در ملاکای مالزی برگزار شود با اشاره به نام سارا بهمنیار، فاطمه سعادتی، مبینا حیدری و لیلا برجعلی در بانوان و همچنین بهمن عسگری، ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده در بخش مردان نگاهی به قهرمانان حاضر در این رقابتها داشته است.

در گزارش فدراسیون جهانی که بر روی سایت این فدراسیون قرار گرفته، آمده است:

کاتای انفرادی بانوان

با غیبت هیکارو اونو قهرمان کاراته آسیا از ژاپن، کیو شیمیزو قهرمان سه دوره رقابتهای آسیا و دارنده دو عنوان قهرمانی جهان از ژاپن، مدعی تاج و تخت قهرمانی است.

هدف دارنده مدال نقره بازی های المپیک، تکرار عنوان قهرمانی است که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ تصاحب کرده بود.

مو شونگ گریس لائو از هنگ کنگ نیز یکی از مطرح ترین ها برای کسب نشان طلا است که امیدوار است پس از کسب سه نشان نقره، آسیا، اولین عنوان قهرمانی را به نام‌ خود رقم زند.

دارنده مدال برنز بازی های المپیک که سال گذشته نیز نایب قهرمان آسیا شد، دو نشان برنز مسابقات جهانی و ۲ طلای لیگ جهانی کاراته وان را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

وزن ۵۰_کیلوگرم

گو شیائو شوانگ مدافع عنوان قهرمانی از چین تایپه اگرچه قصد دارد عنوان قهرمانی در وزن ۵۰_کیلوگرم بانوان را حفظ کند اما مولدیر ژانگبیربای المپین قزاق ها درصدد پایان دادن به سلطه اوست.

قهرمان سال ۲۰۲۱ آسیا تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا با پس گرفتن تاج قهرمانی مسابقات در این وزن، طلای دیگری  را به فهرست افتخارات خود از جمله ۲ طلای لیگ برتر کاراته وان، اضافه کند.

فهرست برترین های این رده با سارا بهمنیار از ایران، دارنده مدال برنز آسیا  و قهرمان دو دوره لیگ برتر کاراته وان، تکمیل می شود.

وزن ۵۵_کیلوگرم

با غیبت شیوری ناکامورا طلایی رقابتهای دوره قبل آسیا از ژاپن راه برای قهرمانی تی مای تام هوآنگ نایب قهرمان ویتنامی آسیا باز شد ضمن آنکه فاطمه سعادتی از ایران و لین منصور از اردن دارندگان مدال برنز نیز از جمله نامزدهای دیگر کسب نشان طلا در این رده هستند. 

وزن ۶۱_ کیلوگرم

آسل کنای مدافع عنوان قهرمانی از قزاقستان امیدوار است که دومین تاج قهرمانی خود را بر سر بگذارد.

همچنین لی گانگ دارنده مدال برنز المپیک از چین، پس از تغییر وزن از ۶۸_ به ۶۱_ کیلوگرم، تلاش خواهد کرد تا با استفاده از تجربه اش در اولین حضور رقابت های قاره‌ای به نشان طلا دست یابد. 

کیمبات تویتونوا نیز با ثبت نشان نقره آسیا در دوره قبل نام خود را به عنوان نامزد کسب نشان طلا به ثبت رسانده است.

این قهرمان قرقیزستانی امیدوار است اولین عنوان قهرمانی خود را در مسابقات بین‌المللی تصاحب کند.

وزن ۶۸_کیلوگرم

با غیبت کایو سومیا مدافع عنوان قهرمانی از ژاپن که در ملاکا حضور نخواهد داشت تای هوآنگ دینه دارنده مدال نقره از ویتنام، مبینا حیدری از ایران و سیکو جورجیا زفانیا از اندونزی دارندگان  مدال برنز آسیا، قهرمانانی هستند که تلاش خواهند کرد تا به عنوان قهرمان جدید آسیا معرفی شوند.

وزن ۶۸+ کیلوگرم

تغییر اجتناب ناپذیر قهرمانان آسیا در این وزن هم با غیبت آیومی یوکوسا از ژاپن ادامه خواهد یافت.

اگرچه سوفیا برولتسوا دارنده مدال برنز المپیک از قزاقستان به عنوان پرشانس ترین قهرمان این رده در تلاش است تا اولین طلای خود پس از سه بار شکست در فینال را بر گردن آویزد اما یوزوکی ساوائه، قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۱ از ژاپن و لیلا برجعلی دارنده مدال برنز از ایران و همچنین کی یان هو از هنگ کنگ  نیز چشم به سکوی قهرمانی خواهند داشت.

کاتای انفرادی مردان

کاکرو نیشیاما قهرمان آسیا و دارنده عنوان گرند  وینر از ژاپن در تلاش برای کسب دومین تاج قاره ای خود به روی تاتامی خواهد رفت اما هیجون پارک قهرمان راه یافته به المپیک کره ایی ها و احمد زیگی زارستا دارنده مدال نقره از اندونزی امیدوارند که بتوانند برتری ژاپن را در این رده به پایان برسانند.

وزن ۵۵_کیلوگرم

اگرچه برترین این وزن عمر شقراه، دارنده عنوان قهرمانی از اردن است. اما امید کشور میزبان به پریم کومار سلوان است که برنز سال گذشته این رویداد را به دست آورد،

وزن ۶۰_کیلوگرم

عبدالله شعبان کویتی مدافع عنوان قهرمانی در وزن ۶۰_کیلوگرم مردان برای سومین تاج قاره ای خود در ملاکا مبارزه خواهد کرد.

ضمن آنکه عبدالله حماد از اردن و هیرومو هاشیموتو از ژاپن مدال آوران آسیا در سال ۲۰۲۲ از جمله مدعیان تاج و تخت این رده هستند.

وزن ۶۷_کیلوگرم

عبدالرحمن المصطفی دارنده برنز المپیک از اردن و دارنده ۲ طلا و ۲ برنز آسیا اگرچه اکنون در صدر برترین های این وزن قرار دارد اما دیدار امیرعلی از قزاقستان و صدرالدین سیماتوف قهرمان سال ۲۰۱۹ از ازبکستان تلاش خواهند کرد تا مانع پیشتازی دوباره او در قهرمانی باشند.

وزن ۷۵_کیلوگرم

وزن ۷۵_کیلوگرم رده همیشه غافلگیر کننده مردان، میزبان کاراته کاهای برتری است که امیدوار به کسب نشان طلا هستند.

حسن مساروه  مدافع عنوان قهرمانی از اردن که سال گذشته در اولین فینال بین المللی خود پیروز شد به همراه نورکانات آژیکانوف قهرمان راه یافته به المپیک از قزاقستان، بهمن عسگری قهرمان سابق جهان از ایران و یوشه ساکیاما قهرمان ۲۰۲۱ آسیا از ژاپن قهرمانانی هستند که تلاش خواهند کرد توجه هواداران را به خود جلب نمایند.

وزن ۸۴_کیلوگرم

اگرچه علاقه مندان به کاراته در وزن ۸۴_کیلوگرم، چشم خود را به تلاش محمد الجعفری از اردن برای کسب دومین طلای متوالی، دوخته اند اما ذبیح الله پورشیب قهرمان دو دوره رقابتهای قهرمانی آسیا به همراه ریکیتو شیمادا نایب قهرمان ۲۰۲۱ آسیا نیز تلاش خواهند کرد تا عنوان قهرمانی را از اردن باز پس گیرند.

وزن ۸۴+ کیلوگرم

احتمال تکرار فینال به یاد ماندنی المپیک در وزن ۸۴+ کیلوگرم کومیته مردان با حضور سجاد گنج زاده دارنده طلای المپیک از ایران و طارق حامدی دارنده مدال نقره المپیک از عربستان سعودی از نکات مورد توجه این دیدار خواهد بود.

سجاد گنج زاده دو مدال نقره قاره‌ای را در کارنامه خود دارد و حامدی سه بار و آخرین بار در سال ۲۰۲۱ عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

ترجمه و تنظیم: لاله خالق

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.