پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

تکرار مسابقات انتخابی کاتا؛

نکوفر: بهترین کاتاروها را انتخاب می کنیم

مدیر فنی تیم ملی کاتا گفت: تصمیم گرفتیم با توجه به امتیاز نزدیک تیم ها و نفرات در دو بخش کاتای تیمی و انفرادی، انتخابی تیم ملی را تکرار کنیم و به کاتاروها شانس دیگری را بدهیم تا دوباره به میدان بروند و بهترین کاتاروها را انتخاب کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ جمال الدین نکوفر، مدیر فنی تیم ملی کاتا در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کاراته اظهار داشت: در مسابقه روز ۳۰ مرداد، یک تاتامی از داوران با درجات ملی چیده شده بود و تاتامی دیگر از داوران جهانی و آسیایی بهره می برد و بنابراین امتیازات ورزشکاران در دو تاتامی تفاوت داشت و ما برای برپایی عدالت ناگزیر هستیم که انتخابی مجددی برگزار کنیم و تنها از داورانی که درجه جهانی و آسیایی دارند استفاده نماییم ضمن اینکه به یکی از کاتاروهای نوجوانان که دور قبلی مصدوم بود و عمل جراحی انجام داده بود فرصت دیگری داده شد.

وی ادامه داد: در مرحله قبل در بخش انفرادی دو نفر و در بخش تیمی هم دو تیم انتخاب شدند و روز شنبه ۶ مردادماه انتخابی دیگری در سالن کبگانیان خواهیم داشت و کاتاروها با توجه به آموزش ۵ کاتا در اردوهای تیم ملی با این آمادگی باید به میدان بیایندکه در صورت صلاحدید کادر فنی و مدیر فنی تیم های ملی اگر امتیاز نزدیکی داشته باشند، کاتای پنجم را اجرا کند.

مدیر فنی تیم های ملی کاتا گفت: با در نظر گرفتن شرایط مسابقات جهانی و قوانین جهانی هر ورزشکار لااقل باید ۵ کاتا را آماده داشته باشد و حتی ممکن است کاتارویی که به مسابقات آسیایی اعزام می شود در مسابقات جهانی هم شرکت کند و نماینده کشورمان باشد.

نکوفر ضمن اشاره به زمان اندک باقی مانده تا مسابقات آسیایی به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تعویق در انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات تصریح کرد: اعزام تیم ملی باید کیفی باشد و من ترجیح میدهم یک تیم را اعزام کنم و با خوشرنگ ترین مدال بازگردم تا اینکه با ترکیب کامل به مسابقات برویم و بدون مدال به کشور بازگردیم.

نکوفر گفت: علاوه بر ژاپن ،کشور های فیلیپین، مالزی، اندونزی و غیره سرمایه گذاری خوبی در بخش کاتا انجام داده و در کشورهای اروپایی کمپ های تمرینی برپا کرده اند. ما هم برای اینکه به تیم مان انگیزه بدهیم و ترس را از بین ببریم، با برگزاری اردو و مسابقه انتخابی چاره ای نداریم به نوعی کاتاروها را در شرایط مسابقه قرار داده ایم.

وی در خصوص مسابقه انتخابی رو پنجشنبه پسران نیز گفت: پسران هم باید ۴ کاتا را آماده داشته باشند و با توجه به آموزش کاتای پنجم در اردوهای تیم ملی در صورت صلاحدید و کسب امتیاز نزدیک برای برقراری عدالت کاتای پنجم باید اجرا شود.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.