پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

نیکوخصلت: مربیان انتخاب شده بی‌نقص نیستند

مدیرتیم‌های ملی کاراته تاکید کرد که مدعی نیستم که کادرفنی انتخاب شده برای تیم‌های ملی بی‌نقص هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ سعید نیکوخصلت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص فرآیند انتخاب کادرفنی تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف اظهار داشت: یکسری گزینه‌ها ابتدا بر اساس مشاوره‌ها، نشست‌ها، صحبت‌هایی که در داخل فدراسیون انجام می‌گرفت و تماس با متخصصین کاراته جمع‌آوری شد. این اسامی یکی، دو بار در کمیته فنی مطرح شد و نقطه نظرات اعضای کمیته فنی را شنیدیم. مخالفین و موافقینی وجود داشت و نقدهای خوبی نیز انجام می‌شد. نهایتاً در طول یک ماه گذشته فدراسیون این نفرات را جمع‌بندی کرد و به نوعی با تجمیع آرا و در کنار هم قرار گرفتن نقاط قوت و ضعف، مباحث مدیریتی و هماهنگی با فدراسیون کاراته خروجی آن به این گزینه‌ها رسید. 

وی در خصوص اعضای کمیته فنی فدراسیون کاراته گفت: اساتید احسانی، آقا میر، کمانگیر، مردانی، بهبودی، پورصمدی، صافی و طباطبایی و باقری نیز در جلسات کمیته فنی حضور داشتند، اما بار انتخاب به تنهایی روی دوش اعضای کمیته فنی نبود. در کمیته فنی نیز اعضای این مربیان موافقان و مخالفان جدی داشتند، اما برآیند نظرات کمیته فنی و مدیریت فدراسیون به این نفرات رسیده شد.

مدیر تیم‌های ملی کاراته در خصوص اینکه گزینه‌های از سوی او وجود داشت که با مخالفت فدراسیون همراه شود، گفت: گزینه‌هایی وجود داشتند که من مطرح کردم، اما با آنها مخالفت شد، اما به کار تیمی اعتقاد دارم.

نیکوخصلت در خصوص انتخاب مجید عبدالحسینی به عنوان سرمربی تیم امید با وجود استفاده از بدترین الفاظ و فحاشی‌ها در سالیان اخیر علیه فدراسیون و رئیس فدراسیون گفت: خیلی نکته و سوال کلیدی است. ما با یک سیستم طرف هستیم. شاید طباطبایی می‌خواست صفر تا صد نفرات را معرفی کند و شاید نفرات دیگری نیز مدنظر ایشان بود، اما بحث و چالش‌های زیادی شد. عبدالحسینی نیز مخالفین و موافقینی داشت و در این ضرب و تقسیم‌ها باید فدراسیون یک جایی تصمیم می‌گرفت.

وی ادامه داد: شاید فدراسیون به دنبال مداخله کابینه ائتلافی و نفرات  منتقد در راستای تیم ملی بود، اما کاملاً نقد و ایراد شما وارد است. اکثر سیستم‌ها به دنبال حضور افرادی همسو و هماهنگ هستند، اما در این امر شاید فدراسیون سبک و سنگین کرده است و به دنبال حرکت رو به جلو است و برای درجا زدن و شکست تیم تشکیل نداده است. فدراسیون امیدوار است بتواند کاری انجام بدهد. در نهایت فدراسیون  این تصمیم را گرفته است و ما نیز در کار تیمی هستیم و سعی خواهیم کرد خروجی کار را به سمت بهینه شدن حرکت بدهیم.

مدیرتیم‌های ملی در پاسخ به این سوال که میان نقد با توهین و فحاشی تفاوت وجود دارد، گفت: طباطبایی یک مقدار مطالعاتی در بحث‌های جامعه شناختی داشتند و فکر می‌کنم مجید عبدالحسینی را به عنوان عضوی از خانواده کاراته قبول کردند. من گزینه‌های دیگری نیز داشتم، اما اجماع فدراسیون به این گزینه‌ها رسید.

نیکوخصلت در پاسخ به این سوال که منتقدان با این شیوه انتخاب شاید به این نتیجه برسند که با تداوم این روند  به دنبال حضور در تیم ملی باشند، تاکید کرد: افراد نقد پذیر هستند و همکاری کامل با این نفرات خواهیم داشت، اما چه خود من و چه مربیان انتخاب شده نقطه ضعف‌هایی داشتند، اما یک جا باید اجماعی صورت می‌گرفت. اصلاً اینطور نیست که این مربیان بی نقص‌ترین مربیان هستند و نقدی بر آنها وارد نیست، اما حتماً بررسی‌هایی شده است و بر اساس دلایل کیفی این گزینه‌ها انتخاب شدند. باید با این مربیان  کار تیمی صمیمی و صادقانه داشته باشیم و شفاف کار کنیم.

وی در خصوص اینکه چه اقداماتی خواهد شد تا این رفتارها در تیم‌های پایه که آینده‌سازان کاراته ایران هستند، تکرار نشود، گفت: حتماً سیستم انضباطی و مدیریتی خود را اعمال خواهیم کرد. ما یک کمیته اخلاق نیز در چارت سازمان تیم‌های ملی داریم. باید کارهای خوب را نیز در جامعه تسری بدهیم و مربیان نیز باید در این زمینه پیش‌رو باشند.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.