پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

همگام با قهرمانان کاراته ایران/تلاش برای خلق حماسه‌ای دیگر در رقابت‌های قهرمانی آسیا

لاله خالق/ اختصاصی ستارگان کاراته

به گزارش “پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته”؛ قهرمانان شایسته کاراته ایران علیرغم حضور در رقابت‌های تدارکاتی پس از شش مرحله اردو روز دوشنبه راهی ملاکا مالزی شدند تا از روز جمعه برای کسب عنوان قهرمانی نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با حریفان خود روبرو شوند.

برای تیم ملی کاراته کشورمان در بخش بانوان فاطمه صادقی در کاتای انفرادی و تیمی، ملیکا عزتی، زینب السادات حسینی و سپیده امینی در کاتای تیمی با هدایت فاطمه بغلانی پور به روی تاتامی خواهند رفت و در بخش کومیته در وزن ۵۰- کیلوگرم سارا بهمنیار، در وزن ‌۵۵- کیلوگرم فاطمه سعادتی، در وزن‌۶۱- کیلوگرم آتوسا گلشاد نژاد در وزن ‌۶۸- کیلوگرم مبینا حیدری، در وزن ۶۸+  لیلا برجعلی و در کومیته تیمی مبینا حیدری، لیلا برجعلی، آتوسا گلشاد نژاد و مبینا کاویانی با سرمربیگری فرخناز ارباب و مربیگری پگاه زنگنه با حریفان خود روبرو خواهند شد.

کاتای انفرادی

فاطمه صادقی نماینده شایسته کاتای بانوان دارنده ۲ نشان برنز بزرگسالان آسیا و مدال نقره کشورهای اسلامی و بازی‌ها ساحلی و همچنین طلای امیدهای آسیا و نقره جوانان جهان و آسیا روز جمعه ۳۰ تیر از ساعت ۹ صبح به وقت مالزی (۴:۳۰ صبح به وقت ایران) به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

در این رده که ۲۱ کاتارو حضور دارند کیو شیمیزو کاتاروی پر افتخار جهان که علاوه بر نقره المپیک ۲ طلا و ۱ نقره جهان و ۳ طلای آسیا را در کارنامه خود دارد برای ژاپن به روی تاتامی خواهد رفت.

موشانگ گریس دارنده برنز المپیک و ۲ برنز جهان از هنگ کنگ که ۳ نقره و ۲ برنز آسیا را نیز به نام خود به ثبت رسانده دومین حریف مطرح صادقی است.

ساکورا آلفورته کاتاروی ژاپنی الاصل فلیپین که در رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان و آسیا موفق به کسب نشان برنز شد نیز دیگر حریف جدی صادقی در این رقابتها خواهد بود.

کاتای تیمی

جایی که فاطمه صادقی برای نخستین بار در کنار زینب‌ السادات حسینی، ملیکا عزتی و سپیده امینی دارندگان نقره کشورهای اسلامی و لیگ جهانی سری آ ترکیه روز شنبه ۳۱ تیر در دومین روز مسابقات از ساعت ۹ صبح به وقت مالزی (۴:۳۰ صبح به وقت ایران) به روی تاتامی خواهد رفت ۱۱ تیم ثبت نام کردند.

از مطرح ترین حریفان تیم ایران در این رده می توان به کاتای تیمی ژاپن قهرمان جهان و آسیا و همچنین کاتای تیمی ویتنام دارنده برنز آسیا اشاره کرد.

وزن ۵۰_کیلوگرم

سارا بهمنیار المپین کاراته ایران که علاوه بر برنز جهان، برنز رقابت‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا، موفق به کسب نقره امیدهای جهان و آسیا و برنز جوانان جهان و آسیا شده است باید برای کسب نشان طلا روز جمعه ۳۰ تیر ماه از ساعت ۱۱ به وقت مالزی(۶:۳۰ صبح به وقت ایران) با ۱۸ نماینده دیگر آسیا به مبارزه بپردازد.

مهمترین رقیب بهمنیار علاوه بر شیائو شانگ گو از چین تایپه که به جز طلای بازی‌ها آسیایی، ۱ طلا و ۳ برنز آسیا را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است، مولدیر ژانگبیربای المپین قزاق هاست که طلای آسیا و ۲ طلای امیدهای آسیا را به نام‌ خود به ثبت رسانده همچنین لی ران ران چینی ها دارنده ۱ نقره و ۱ برنز آسیا که پس از ۲۰۲۱ این اولین حضور وی در میدان بین المللی است دیگر رقیب جدی است که در این رده به میدان خواهد رفت.

وزن ۵۵_کیلوگرم

فاطمه سعادتی دارنده طلای جوانان آسیا  که در اولین حضور خود در رده بزرگسالان آسیا موفق به کسب نشان برنز شد برای کسب عنوان قهرمانی ۲۰ نماینده از دیگر کشورهای آسیایی را پیش رو دارد.

تای مای هوآنگ دارنده طلا و نقره بزرگسالان آسیا و ۲ طلای امیدهای آسیا جدی ترین رقیب سعادتی از ویتنام است.

تسویی پینگ گو نایب قهرمان آسیا از چین تایپه و جیامه دینگ دارنده برنز امیدهای جهان و آسیا از چین دیگر حریفان مطرحی هستند که فاطمه سعادتی  روز جمعه ۳۰ تیر ماه از ساعت ۱۱ به وقت مالزی(۶:۳۰ صبح به وقت ایران) با آنها به رقابت خواهد پرداخت.

وزن ۶۱_کیلوگرم

آتوسا گلشادنژاد دارنده طلای امیدهای آسیا روز نخست مسابقات جمعه ۳۰ تیر ماه از ساعت ۱۱ به وقت مالزی(۶:۳۰ صبح به وقت ایران) با ۲۱ نماینده آسیا روبرو خواهد شد.

مطرح ترین رقیب گلشاد نژاد علاوه بر عسل کنای دارنده طلا و برنز آسیا و نقره امیدهای آسیا از قزاقستان، گانگ لی دارنده برنز المپیک است که پس از غیبت دو ساله چین در رقابت‌های برون مرزی در نخستین حضورش از وزن ۶۸_کیلوگرم به این رده آمده تا جایگزین ژائو یان ین قهرمان مطرح چینی ها باشد.

کیمبات تویتونوا دارنده ۱ نقره و ۲ برنز آسیا از قرقیزستان و تای نگوآن نگوین دارنده برنز آسیا از ویتنام نیز دیگر حریفان مطرح در این وزن هستند.

وزن ۶۸_کیلوگرم

مبینا حیدری دارنده نقره و برنز آسیا و نقره رقابت‌های کشورهای اسلامی که علاوه بر برنز المپیک جوانان ، طلا، نقره و برنز نوجوانان، جوانان و امیدهای آسیا را در کارنامه خود به ثبت رسانده است پر شانس ترین قهرمان در جمع ۱۸ نماینده آسیا که در این وزن حضور دارند برای کسب نشان طلا خواهد بود که شنبه ۳۱ تیر ماه در روز دوم مسابقات شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت مالزی( ۷ صبح به وقت ایران) به روی تاتامی خواهد رفت‌‌‌‌.

در غیاب سومیا کایو قهرمان جهان و دارنده ۵ طلای آسیا از ژاپن جدی ترین حریفان حیدری، تای هوآنگ دینه دارنده نقره آسیا از ویتنام و سیکو جورجیا زفانیا دارنده ۱ طلا و ۲ برنز آسیا از اندونزی هستند.

وزن ۶۸+ کیلوگرم

لیلا برجعلی دارنده برنز آسیا و رقابت های کشورهای اسلامی که موفق به کسب نقره جوانان و نوجوانان آسیا هم شده است در جمع ۱۴ رقیبش برای کسب نشان طلا صوفیا برولتسوا نفر نخست رنکینگ از قزاقستان که علاوه بر برنز المپیک و جهان ۳ نقره آسیا را در کارنامه خود به ثبت رسانده به عنوان مطرح ترین حریف پیش رو خواهد داشت.

علاوه بر برولتسوا، یوزوکی ساوائه قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۱ نیز دیگر رقیب جدیست که به همراه برجعلی شنبه ۳۱ تیر ماه در روز دوم مسابقات از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت مالزی( ۷ صبح به وقت ایران) روی تاتامی خواهد رفت.

کومیته تیمی

مبینا حیدری، لیلا برجعلی، مبینا کاویانی و آتوسا گلشاد نژاد در ترکیب کومیته تیمی یکشنبه ۱ مرداد در روز سوم مسابقات از ساعت ۹ صبح به وقت مالزی ( ۴:۳۰ صبح به وقت ایران) به روی تاتامی خواهند رفت.

قزاقستان، ویتنام، ژاپن و هنگ کنگ تیم های هستند که  سال گذشته در پیکارهای قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شدند.

لاله خالق

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.