پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

همگام با قهرمانان کاراته ایران/عزم جدی ستارگان کاراته ایران برای درخشش دوباره

لاله خالق/ اختصاصی ستارگان کاراته

قهرمانان شایسته کاراته ایران علیرغم حضور در رقابت‌های تدارکاتی پس از شش مرحله اردو روز دوشنبه راهی ملاکا مالزی شدند تا از روز جمعه برای کسب عنوان قهرمانی در نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا به مصاف حریفان خود بروند.

به گزارش “پایگاه خبری و تحلیلی ستارگان کاراته”؛ برای تیم ملی کاراته کشورمان در بخش مردان ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی، ابوالفضل شهرجردی، میلادفرازمهر و علی زند در کاتای تیمی با هدایت قاسم شهرجردی به روی تاتامی خواهند رفت و در بخش کومیته در وزن ۵۵- کیلوگرم بهنام دهقان زاده، در وزن ۶۰ – کیلوگرم پوریا اقدسی در وزن ۶۷- کیلوگرم امیر مهدی زاده در وزن ۷۵_ کیلوگرم بهمن عسگری، در وزن ۸۴_کیلوگرم ذبیح الله پورشیب، در وزن ۸۴+  سجاد گنج زاده و در کومیته تیمی مهدی خدابخشی، صالح اباذری، مهدی عاشوری، امیر حسین فداکار، محمود نعمتی، مهدی شهگل و سامان عدالتی با سرمربیگری سید شهرام هروی و مربیگری شهاب سلطانی، سعید نیکوخصلت، سعید فرخی، مهدی احمدی و علیرضا کتیرایی با مصاف حریفان خود خواهند رفت.

کاتای انفرادی

ابوالفضل شهرجردی نماینده شایسته کاتای مردان دارنده نشان برنز بزرگسالان آسیا و نقره رقابت های کشورهای اسلامی و همچنین  نقره و برنز نوجوانان و جوانان جهان روز جمعه ۳۰ تیر از ساعت ۹ صبح به وقت مالزی (۴:۳۰ صبح به وقت ایران) به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

در این رده که ۲۵ کاتارو حضور دارند کاکرو نیشیاما که به تازگی جایگزین ریو کینا پر افتخارترین کاتاروی جهان از ژاپن  شده است علاوه بر در اختیار داشتن رنک ۱ جهان عنوان قهرمانی آسیا را به نام‌ خود ثبت کرده است.

احمد زیگی زارستا دارنده ۴ نقره آسیا دیگر حریف مطرح شهرجردی است که به عنوان نماینده اندونزی به روی تاتامی خواهد رفت.

هیجون پارک دارنده ۲ برنز آسیا که به عنوان نماینده کره ای ها موفق به حضور در المپیک شد نیز دیگر چهره مطرح کاتا در رقابت‌های قهرمانی آسیا است‌.

کاتای تیمی

ابوالفضل شهرجردی، میلاد فرازمهر و علی زند روز شنبه ۳۱ تیر در دومین روز مسابقات از ساعت ۹ صبح به وقت مالزی (۴:۳۰ صبح به وقت ایران) به روی تاتامی خواهد رفت.

در این رده ۱۲ تیم ثبت نام کردند که مطرح ترین آنها کاتاروهای ژاپن و کویت هستند که در رقابت‌های پیشین آسیا هم موفق به راهیابی به فینال شدند.

وزن ۵۵_کیلوگرم

بهنام دهقان زاده که اولین حضور خود را در پیکارهای آسیایی تجربه می کند روز جمعه ۳۰ تیر ماه از ساعت ۱۱ به وقت مالزی(۶:۳۰ صبح به وقت ایران) به مصاف ۱۸ نماینده دیگر آسیا خواهد رفت.

مهمترین رقیبان دهقان زاده عمر شقره دارنده عنوان قهرمانی آسیا و نقره امیدهای آسیا از اردن، ریم کومار سلوام دارنده ۲ برنز آسیا از کشور میزبان و زولمان بیگابیل دارنده طلای امیدهای آسیا از قزاقستان است.

وزن ۶۰_کیلوگرم

پوریا اقدسی دارنده برنز بزرگسالان و نوجوانان آسیا  برای کسب عنوان قهرمانی روز جمعه ۳۰ تیر ماه از ساعت ۱۱ به وقت مالزی(۶:۳۰ صبح به وقت ایران) ۲۴ نماینده از دیگر کشورهای آسیایی را پیش رو دارد.

عبدالله شعبان رنک ۲ جهان و دارنده ۲ طلا و ۲ برنز آسیا جدی ترین رقیب اقدسی از کویت است.

عبدالله حماد دارنده طلا و نقره آسیا از اردن و هیرومو هاشیموتو رنک ۳ جهان از ژاپن به همراه سوریا سانکار دارنده برنز آسیا و طلای نوجوانان و جوانان آسیا دیگر حریفان مطرح دراین وزن هستند.

وزن ۶۷_کیلوگرم

امیر مهدی زاده دارنده ۲ طلا و ۱ برنز جهان و ۲ طلای آسیا نماینده کاراته کشورمان در این وزن است که روز نخست مسابقات جمعه ۳۰ تیر ماه از ساعت ۱۱ به وقت مالزی(۶:۳۰ صبح به وقت ایران) با ۲۴ نماینده آسیا روبرو خواهد شد.

مطرح ترین رقیب مهدی زاده علاوه بر عبدالرحمان المصطفی دارنده برنز المپیک و ۲ طلا و ۲ برنز آسیا از اردن، دیدار امیرعلی دارنده ۱ نقره  و ۲ برنز آسیا از قزاقستان و صدرالدین سیماتوف دارنده برنز آسیا از ازبکستان است.

وزن ۷۵_کیلوگرم

بهمن عسگری قهرمان جهان و دارنده طلا و برنز آسیا روز شنبه ۳۱ تیر ماه از ساعت ۱۱:۳۹ به وقت مالزی( ۱۴ عصر به وقت ایران) روی تاتامی خواهد رفت تا شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی امتحان کند.

از مهمترین رقیبان عسگری می توان به حسن مساروه دارنده طلای آسیا ۲۰۲۲ از اردن و نورکانات آژیکانوف دارنده برنز جهان و ۳ برنز آسیا از قزاقستان و همچنین یوشه ساکیاما دارنده طلای آسیا از ژاپن و عمر الجنایی دارنده برنز آسیا از کویت اشاره کرد.

وزن ۸۴_کیلوگرم

کاپیتان ذبیح الله پورشیب دارنده ۲ برنز جهان و ۵ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز آسیا در حالی شنبه روز دوم رقابت ها از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت مالزی ( ۷ صبح به وقت ایران) به روی تاتامی خواهد رفت که محمد الجعفری رنک ۳ جهان دارنده طلای بزرگسالان و امیدهای آسیا و برنز امیدهای جهان مطرح ترین حریف وی خواهد بود‌.

در این وزن که ۲۰ کاراته کا به روی تاتامی خواهند رفت علاوه بر جعفری، نام ریکیتو شیمادا از ژاپن  و دانیار یولداشف از قزاقستان که هر دو عنوان نایب قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند به چشم می‌خورد.

وزن ۸۴+ کیلوگرم

سجاد گنج زاده قهرمان المپیک و دارنده ۱ طلا و ۲ نقره جهان و ۱ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز آسیا از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت مالزی ( ۷ صبح به وقت ایران) در روز دوم مسابقات به مصاف ۲۱ کاراته کای حاضر در این رقابتها خواهد رفت‌.

در این وزن مهمترین رقیب گنج زاده، طارق حامدی نایب قهرمان المپیک و دارنده ۳ طلا و ۱ برنز آسیا است که به عنوان نماینده عربستان به روی تاتامی می آید.

کومیته تیمی
مهدی خدابخشی، صالح اباذری، مهدی عاشوری، امیر حسین فداکار، محمود نعمتی، مهدی شهگل و سامان عدالتی قهرمانانی هستند که به عنوان نمایندگان کاراته کشورمان روز یکشنبه ۱ مرداد از ساعت ۹ صبح به وقت مالزی و ( ۴:۳۰ به وقت ایران) به مصاف ۱۸ تیم حاضر در این پیکارها خواهند رفت.

بجز صالح اباذری، مهدی خدابخشی و مهدی عاشوری دیگر قهرمانان کومیته تیمی کشورمان برای نخستین بار در پیکارهای بزرگسالان آسیا به روی تاتامی خواهند رفت.

در آخرین رویداد پیکارهای آسیا که سال گذشته در تاشکند ازبکستان برگزار شد ایران قهرمان کومیته تیمی شد، قزاق ها در رده دوم ایستادند و اردن و ازبکستان سوم شدند.

لاله خالق

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.