پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

پازل اشتباهات فدراسیون تکمیل شد/ زنگنه از تیم ملی رفت

محمد قدیمی/ اختصاصی ستارگان کاراته

گل به خودیِ فدراسیون در دقیقه‌ی نود!

خطاهای تاثیرگذار فدراسیون کاراته در گزینش برخی اعضای کادرفنی، نتایج ضعیف و خردکننده‌ای را طی چند سال اخیر، در رقابتهای بین‌المللیِ رده‌های سنی مختلف برای کاراته کشورمان رقم زده است. این در حالیست که فدراسیون در تصمیمی عجیب و غیرقابلِ توجیه، پگاه زنگنه را که از قضا جزو بهترین و صحیح‌ترین انتخاب‌هایش به شمار می‌رفت، از لیست اعضای کادرفنی کنار گذاشت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ سرانجام و پس از کش و قوس‌های فراوان، پگاه زنگنه چهره‌ی فنی و اخلاق‌مدار کاراته‌ی بانوان، با تصمیم اشتباه و غیرفنیِ فدراسیون کاراته، اردوی تیم ملی را ترک کرد. اگر چه روابط عمومی فدراسیون در توضیحی ناقص و مبهم از زبان نایب رییس بانوان، اختلافاتِ موجود میان سرمربی (فرخناز ارباب) و مربی (پگاه زنگنه) را عاملِ اتخاذِ این تصمیم غیراصولی عنوان کرد اما انتظار می‌رفت متولیانِ این رشته در آستانه‌ی برگزاری بازیهای آسیایی، به جای آنکه صرفاً به گزارشِ این اختلاف بپردازند، در صددِ حلِ آن برآیند.

اینکه فدراسیون اختلافی را که از مدتها قبل نیز بر همگان آشکار بود، صرفا گزارش کند، نامش روشِ صحیحِ مدیریت نیست. بلکه آنچه از متولیان کاراته‌ی کشور انتظار می‌رفت، به کارگیریِ هنر و قدرتِ مدیریتشان در حلِ مشکلات و رفعِ اختلافات بود. اتفاقی که رخ نداد و حالا باید منتظر تبعاتِ احتمالیِ این نقصان در بازیهای آسیایی باشیم.

جالب است بدانید مثلا در رده‌های سنی پایه، پس از قطعِ همکاری مهران بهنامفر با تیمهای ملی، نتایجِ این بخش از نمایندگان کاراته کشورمان در میادین بین‌المللی، رفته رفته کمرنگ و کمرنگ‌تر شد و نفراتی که توسط طباطبایی (رییس فدراسیون) برای هدایت و رهبریِ امیدها و آینده‌سازانِ کاراته‌ی ایران، جایگزینِ بهنامفر شده بودند، هرگز نتوانستند افتخاراتِ او را تکرار کنند. با این همه، طباطبایی برخلافِ انتظاراتِ عمومی جامعه کاراته، هیچ واکنشِ مهم و تاثیرگذاری در قبالِ عملکردِ ضعیفِ منتخبینِ خود نداشت و اعضای کادرفنی را همچنان در سِمت‌هایشان باقی گذاشت اما در مورد پگاه زنگنه که توانایی‌های فنی و تکنیکی‌اش بر احدی از اهالی کاراته، پوشیده و مستور نیست، سیاستی دیگر را در پیش گرفت.

تاثیرِ مثبتِ زنگنه بر تیم ملی بانوان و به ویژه نقشِ انکارناپذیرِ او در اخذِ تک مدالِ طلای این تیم توسط آتوسا گلشادنژاد در رقابتهای آسیایی مالزی، نکته‌ای است که هیچ کارشناسِ منصف و دلسوزی نمی‌تواند آنرا نادیده بگیرد. با این همه، مشخص نیست چرا فدراسیون کاراته اصرار دارد با کنار گذاشتنِ زنگنه، در نقشِ بازیکنی ظاهر شود که در دقیقه‌ی نود، دروازه‌ی خودی را می‌گشاید!

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.