پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

پورشیب: کاراته آسیا پیشرفت کرده اما ما با کارِ گروهی نایب قهرمان شدیم

دبیرکل فدراسیون کاراته گفت: کاراته در آسیا پیشرفت کرده است و نایب قهرمانی کاراته ایران در فیلیپین حاصل تلاش و کار گروهی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ ذبیح الله پورشیب دبیرکل فدراسیون کاراته در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در واکنش به این سوال که آیا قبول دارید که کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در رده های پایه پس از مدت ها نتایج درخشانی را کسب کرد، گفت: بله خدا را شکر، در مسابقات قهرمانی آسیا که فیلیپین میزبان این رقابت ها بود ما توانستیم مدال های خوبی را بدست بیاوریم. نوجوانان، جوانان و امیدها در فیلیپین ۱۰ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۹ مدال برنز که در مجموع ۲۳ مدال است را کسب کردند. ژاپنی ها ۲۵ مدال کسب کردند. در مجموع کاتا، کومیته نایب قهرمان آسیا در سه رده سنی شدیم.وی در ادامه، افزود: این موفقیت حاصل تلاش تمام بچه ها و کادرفنی و عوامل پشتیبانی بوده است، طباطبایی رییس فدراسیون، نیکوخصلت مدیرسازمان تیم های ملی و مربیان برای این موفقیت تلاش کردند و در واقع این مدال ها حاصل تلاش یک گروه است.پورشیب در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت مسابقات از لحاظ فنی بالا بود و رقابت بین کشورها وجود داشت یا خیر، گفت: کیفیت مسابقات از لحاظ فنی واقعا بالا بود، من سال های سال روی تاتامی در مسابقات قهرمانی آسیا مبارزه کرده ام. در تمام رده های سنی نزدیک به ۲۰ سال ملی پوش بودم و در این رقابت ها کیفیت بالای مسابقات را شاهد بودم.کشورهای زیادی با نفرات خوب و با کیفیتی در این رقابت ها حضور داشتند. ژاپنی ها از نفرات با کیفیت خود در این رقابت ها استفاده کرده بودند. سایر کشورها هم با تیم های فنی و با کیفیت در این رقابت ها حضور داشتند،این نشان میدهد که کاراته در سایر کشورهای آسیا در حال پیشرفت است، همه کشورها به شدت برای رسیدن به مدال قاره ای تلاش میکنند.

قهرمان سابق تیم ملی کاراته در ادامه گفت: سال های سال است که شاهدیم که تمام کشورها از قاره های مختلف و تورنمنت های مختلف در این مسابقات شرکت میکنند و به همین دلیل سطح فنی آنها بالا میرود، تقسیم مدال ها را دیدیم که خیلی از کشورها مدال های خوبی کسب کردند. ویتنام ۱۲ مدال گرفت و ۶ فینالیست داشت. کشورهای مثل عراق، کویت، قزاقستان، عربستان و… در این رقابت ها مدال گرفتند که نشان از پیشرفت کاراته در کل آسیا است.وی در پاسخ به این سوال که داوری های کاراته همیشه با حرف و حدیث همراه است، آیا این دوره هم ناداوری وجود داشت یا خیر، گفت: داوری ها انصاف هیچ مشکلی نداشت، بچه های ما باختند و حذف شدند، قطعا باید تلاش بیشتر داشته باشند و باید با تجربه و هوشمندانه روی تاتامی کار کنند و زحمت بکشند، داوری ها عالی بود، اشتباهات داوری جزی از داوری است ، اما در این رقابت ها اشتباهات خیلی کم و ناچیز بود.

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.