پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

چه کسی از تضعیف سلیمی سود می‌برد؟

محمد قدیمی/ اختصاصی ستارگان کاراته

پس از طفره رفتن‌های طولانی مدت از سوی فدراسیون کاراته، بالاخره جواد سلیمی داور جهانی کاراته کشورمان روز گذشته (۲۶ تیرماه) با عنوان رییس کمیته داوران در سمینار بازآموزی حاضر شد و به تدریسِ جدیدترین قوانین داوریِ این رشته پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته؛ در حالی که مدتهاست جواد سلیمی رییس پیشین کمیته‌ی داوران، عملا سکان هدایت و رهبری جامعه‌ی داوری کاراته را در دست دارد، فدراسیون مربوطه بنا به دلایل نامعلوم، رسما عنوان و مسئولیتِ وی را اعلام نمی‌کند. سکوتِ مدیران فدراسیون از یکسو و اهمیتِ فوق‌العاده‌ی این کمیته از سوی دیگر، القاءکننده‌ی این گمان است که شاید برخی‌ها علیرغم اینکه از حذفِ جواد سلیمی متضرر می‌شوند، حضور مقتدرانه‌ی او را در عرصه‌ی کاراته کشور نیز نمی‌پسندند.

به عبارت دیگر، شاید بتوان اراده‌هایی را در فضای کاراته کشور یافت که بین سه حالتِ سلیمیِ محذوف، سلیمیِ تضعیف‌شده و سلیمیِ مقتدر، گزینه‌ی دوم را مرجّح می‌دانند. این گروه احتمالا ترجیح می‌دهند با حفظ سلیمیِ تضعیف‌شده در عرصه‌ی کاراته، از امتیازات و نفوذِ وی آنجا که به نفعشان است بهره‌مند شوند و در عین حال، فرصتِ پررنگ‌تر شدن را نیز از او سلب کنند.

به نظر میرسد اکنون زمانِ آن فرا رسیده که قاضی‌القضاتِ پیشینِ کاراته کشور مسیر آینده‌ی خود را کاملا روشن سازد. او باید تصمیم بگیرد که به همین شکلِ تضعیف‌شده و کمرنگ در عرصه‌ی کاراته باقی بماند و به اراده‌های پیش‌گفته خدمت کند و یا اینکه مسیرِ ورزشیِ خود را کاملا از آنچه برایش ترسیم کرده‌اند جدا ساخته و به اقتدارِ گذشته بازگردد.

عنوان جواد سلیمی در سمینار بازآموزی مربیان (۲۶ تیرماه ۱۴۰۲)

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.