پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته

ژاپن در دوبلین طوفان به پا کرد/کاراته‌ی ایران در سایه

لاله خالق/ اختصاصی ستارگان کاراته

با پایان لیگ جهانی ایرلند، ژاپن با کسب ۶ طلا، ۲ نقره و ۶ برنز مقتدرانه تسلط خود را به عنوان قدرت نخست کاراته جهان به رخ کشید.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی ستارگان کاراته، در حالیکه کاراته ایران با مدیریت سید حسن طباطبایی با ادامه غیبت های ممتد خود در آخرین مرحله لیگ برتر جهانی سال ۲۰۲۳ هم حضور نیافت تا عملا نام کاراته ایران در رنکینگ کلیه رده ها از بیست نفر نخست خارج شود ژاپن با ۶ طلا، ۲ نقره و ۶ برنز موقعیت خود را در رده های نخست رنکینگ جهانی تثبیت کرد.

کاتای انفرادی بانوان

هیکارو اونو شکست شیمیزو را جبران کرد.

در کاتای انفرادی بانوان هیکارو اونو با اجرای کاتای پاپورن نه تنها با امتیاز ۴۵.۳ در مقابل امتیاز ۴۴.۴ موشانگ گریس از هنگ کنگ شکست شیمیزو در آسیا را جبران کرد که بار دیگر عنوان گرند وینر را به نام‌ خود به ثبت رساند. 

امری ایواموتو و ماهو اونو دیگر قهرمانان ژاپن بودند که با کسب نشان برنز به کار خود ادامه دادند.

وزن ۵۰_کیلوگرم
یورگلیز سالازار از ونزوئلا که در مرحله حذفی ابتدا نماینده انگلیس را ۱۰ بر ۲ از پیش رو برداشت سپس مقابل نماینده کرواسی ۱۴ بر ۴ به پیروزی رسید در فینال مقابل اما سگاردلی ۶ بر ۰ به برتری رسید تا علاوه بر دومین طلای لیگ جهانی در سال ۲۰۲۳ عنوان گرند وینر را نیز به نام خود به ثبت رساند.

کاترینا کریوا از اکراین و حلینا پهار از کرواسی بر سکوی سوم ایستادند.

در این وزن ژاپن نماینده ای نداشت.

وزن ۵۵_کیلوگرم

آنجلیکا ترولوگا از اکراین با برتری ۵ بر ۰ مقابل شیوری ناکامورا قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۲ از ژاپن شانزدهمین طلای لیگ جهانی و سومین طلای لیگ جهانی در سال ۲۰۲۳ را تصاحب کرد.

نایب قهرمان المپیک با این طلا عنوان گرند وینر را نیز به نام خود به ثبت رساند.

شیما ایری از ژاپن و استری سانستیرانی از اندونزی به مدال برنز رسیدند.

وزن ۶۱_کیلوگرم

سارارا شیمادا از ژاپن پس از طلای لیگ جهانی ژاپن با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل فاطمه ناز ینین از ترکیه به برتری رسید و دومین طلای لیگ جهانی را به نام‌ خود به ثبت رساند.

ریم خمیس نفر نخست رنکینگ جهان از آلمان پس از شکست ۳ بر ۱ مقابل ناکامورا در رقابت کسب برنز مقابل نماینده یونان به پیروزی رسید تا به همراه لئا آوازاری از فرانسه بر سکوی سوم ایستد.

وزن ۶۸_کیلوگرم

ایرنا زارتسکا از آذربایجان و الینا کوئرچی از سوئیس در سومین فینال در سال ۲۰۲۳ با یکدیگر به رقابت پرداختند

زارتسکا پس از شکست در رقابت‌های قهرمانی اروپا در لیگ جهانی مراکش مقابل کوئرچی به پیروزی رسید تا با برتری ۳ بر ۲ لیگ جهانی ایرلند این دومین بار باشد که مقابل المپین سوئیس به برتری می رسد و نشان طلا را تصاحب می کند.

سیکو جورجیا زفانیا قهرمان آسیا ۲۰۲۳ پس از شکست ۵ بر ۲ مقابل زارتسکا ۳ بر ۰ مقابل نماینده اکراین به پیروزی رسید تا به همراه الیزه ایگر از فرانسه بر سکوی سوم قرار گیرد.

وزن ۶۸+ کیلوگرم

آیکا سایتو نایب قهرمان لیگ جهانی ژاپن ۲۰۲۳ با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل کلیو فراکوتی از ایتالیا که در نیمه نهایی ۸ بر ۱ از سد آیومی یوکوسا گذشته بود به پیروزی رسید و به نشان طلا دست یافت.

آیومی یوکوسا از ژاپن و اناستازیا از اکراین به مدال برنز رسیدند.

کاتای انفرادی مردان

کاکرو نیشیاما دارنده ۲ طلای آسیا در فینال با نتیجه ۳۵.۶۰ مقابل آبه ساکیچی دیگر نماینده ژاپن به پیروزی رسید تا علاوه بر دومین طلای لیگ های جهانی در سال ۲۰۲۳ عنوان گرند وینر را نیز تصاحب کند.

کازوماسا موتو و انیس اوزدمیر از ترکیه سوم شدند.

وزن ۶۰_کیلوگرم

هیرومو هاشیموتو نفر نخست رنکینگ جهان از ژاپن پس از اینکه در نیمه نهایی ۳ بر ۱ مقابل عبدالله شعبان نفر دوم رنکینگ جهان از کویت به برتری رسید در فینال هم ۳ بر ۲ مقابل رایان مزیانه از فرانسه پیروز شد و بر سکوی نخست ایستاد

عبدالله شعبان از کویت و استفانوس زنوس از یونان به مدال برنز رسیدند

وزن ۶۷_کیلوگرم
یوگو کزاکی نایب قهرمان آسیا ۲۰۲۲ از ژاپن پس از آنکه در نیمه نهایی مقابل لوکا مارسکا از ایتالیا ۸ بر ۲ به پیروزی رسید در فینال هم ۱۰ بر ۲ مقابل دیونسیوس زنوس از یونان پیروز شد و به مدال طلا رسید.

عبدالرحمان المصطفی قهرمان آسیا ۲۰۲۳ از اردن و جیانلوکا دی ویویو از ایتالیا سوم شدند.

وزن ۷۵_کیلوگرم
حسن مساروه از اردن که پس از قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ در لیگهای جهانی مصر، مراکش و ژاپن و همچنین رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در همان دور نخست رقابت‌ها حذف می شد در فینال لیگ جهانی ایرلند با غلبه بر انزو برتون از فرانسه بر سکوی نخست ایستاد

کوئنتین ماهودن نفر نخست رنکینگ از بلژیک و نماینده اکراین سوم شدند.

وزن ۸۴_کیلوگرم

میشل مارتینا از ایتالیا ۷ بر ۴ از سد ایوان کویچ دارنده طلای جهان ۲۰۱۸ از کرواسی به پیروزی رسید و بر سکوی نخست ایستاد

ریکیتو شیمادا از ژاپن و نماینده یونان به مدال برنز رسیدند.

از شگفتی های این وزن باخت ۹ بر ۲ محمد الحعفری دارنده دو طلای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ آسیا و همچنین دو طلای لیگ های جهانی مراکش و ژاپن مقابل نماینده نه چندان مطرح ونزوئلا و عدم راهیابی به مرحله حذف است‌

در مرحله حذفی نماینده ونزوئلا ابتدا ۱۱ بر ۶ نتیجه را به ایوان کویچ واگذار کرد و سپس در رقابت کسب مدال برنز ۳ بر ۲ مغلوب نماینده یونان شد.

وزن ۸۴+ کیلوگرم

رضوان تالیبوف از اکراین با برتری ۵ بر ۴ مقابل رودریگو روجاس از شیلی دومین طلای لیگ جهانی ۲۰۲۳ را به نام‌ خود به ثبت رساند.

آنجلو کویچ از کرواسی و باباکار ساخو از اسپانیا نیز سوم شدند.

گزند وینرهای سال ۲۰۲۳

کاتای انفرادی بانوان: هیکارو اونو از ژاپن
وزن ۵۰_کیلوگرم: یورگلیز سالازار از ونزوئلا
وزن ۵۵_کیلوگرم: آنجلیکا ترولوگا از اکراین
وزن ۶۱_کیلوگرم: ریم خمیس از آلمان
وزن ۶۸_کیلوگرم: النا کوئرچی از سوئیس
وزن ۶۸+ کیلوگرم: آیومی یوکوسا از ژاپن

کاتای انفرادی مردان: کاکرو نیشیاما از ژاپن
وزن ۶۰_کیلوگرم: هیرومو هاشیموتو از ژاپن
وزن ۶۷_کیلوگرم: عبدالرحمان المصطفی از اردن
وزن ۷۵_کیلوگرم: کوئنتین ماهودن از بلژیک
وزن ۸۴_کیلوگرم: محمد الحعفری از اردن
وزن ۶۸+ کیلوگرم: رضوان تالیبوف از اکراین

نگارنده: لاله خالق

تلگرام
ایمیل
توییتر
واتساب

نظرات بسته شده است.